|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Geometrická tělesa Geometrická tělesa II Geometrická tělesa III Jejich vlastnosti a vzájemné tvarové vazby Platonská tělesa, jejich symbolika v minulosti Dualita těles Archimedovská tělesa Archimedovská tělesa II Johnsonova tělesa a další typy těles Užití těles v volném umění, designu a architektuře Užití těles v volném umění, designu a architektuře II Geodetické kopule, příklady užití v architektuře Parametricizmus
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní zkušenost z oblasti designu, praktické zkušenosti z vlastní tvůrčí činnosti v oboru. |
| základní zkušenost z oblasti designu, praktické zkušenosti z vlastní tvůrčí činnosti v oboru. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracovat s různými výtvarnými médii a materiály, jako je kresba, malba, koláž, digitální grafika |
| pracovat s různými výtvarnými médii a materiály, jako je kresba, malba, koláž, digitální grafika |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní pojmy vizuální kompozice |
| vysvětlit základní pojmy vizuální kompozice |
| popsat základní principy vizuální kompozice a jejich vlivu na vnímání obrazu |
| popsat základní principy vizuální kompozice a jejich vlivu na vnímání obrazu |
| analyzovat a interpretovat význam a funkci vizuálních prvků a kompozičních schémat |
| analyzovat a interpretovat význam a funkci vizuálních prvků a kompozičních schémat |
| zdůvodnit kompoziční řešení na základě specifických požadavků a účelů |
| zdůvodnit kompoziční řešení na základě specifických požadavků a účelů |
| hodnotit vizuálních kompozičních řešeních a jejich účinnosti v různých kontextech |
| hodnotit vizuálních kompozičních řešeních a jejich účinnosti v různých kontextech |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat problémy související s prostorovou tvorbou a geometrickými tělesy a definovat je pomocí odborného jazyka |
| analyzovat problémy související s prostorovou tvorbou a geometrickými tělesy a definovat je pomocí odborného jazyka |
| analyzovat vlastnosti geometrických těles a jejich vzájemné vazby, jakož i způsoby jejich využití v různých oborech tvůrčí činnosti |
| analyzovat vlastnosti geometrických těles a jejich vzájemné vazby, jakož i způsoby jejich využití v různých oborech tvůrčí činnosti |
| aplikovat základní principy kompozice, matematické a geometrické principy při tvorbě 3D objektů |
| aplikovat základní principy kompozice, matematické a geometrické principy při tvorbě 3D objektů |
| zhodnotit různé návrhy a zvolit optimální řešení v závislosti na cílovém prostředí a požadovaných vlastnostech |
| zhodnotit různé návrhy a zvolit optimální řešení v závislosti na cílovém prostředí a požadovaných vlastnostech |
| vytvořit prototypy nebo modely geometrických těles v různých materiálech a prezentovat své projekty pomocí vizuálních a komunikačních nástrojů |
| vytvořit prototypy nebo modely geometrických těles v různých materiálech a prezentovat své projekty pomocí vizuálních a komunikačních nástrojů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
H. S. M. Coxeter. Regular Polytopes. ISBN 978-0486614809.
-
Kentová, S. Kompozice. Bratislava : Perfekt, 2000. ISBN 80-8046-164-3.
-
Peter R. Cromwell. Polyhedra. CAmbridge, 1999. ISBN 978-0521664059.
|