|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Základní orientace v prostoru, souřadné systémy, princip zadávání bodů a linií v prostoru. 2. Kreslení bodů, linií v 2D prostoru. 3. Kreslení bodů, linií v 3D prostoru 4. Kreslení ploch v 3D prostoru 5. Kreslení prostorových těles 6. Tvorba geometrických těles a jejich úpravy 7. Booleovské operace nad tělesy 8. Kreslení základních plošných entit (linie otevřené a uzavřené, geometrické vztahy mezi nimi) 9. Tvorba ploch speciálními způsoby (Patch, NetworkSurf, Sweep, Revolve atd.) 10. Polohování objektů v 3D prostoru, objecy snap 11. Barevné a materiálové vlastnosti objektů, efekty (textura, průhlednost, environment) 12. Osvětlení scény 13. Vizualizace scény a konečný výstup ve formátu 2D bitmapy
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokladem je znalost anglického jazyka. |
| Předpokladem je znalost anglického jazyka. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit jednotlivé nástroje softwaru rhinoceros |
| vysvětlit jednotlivé nástroje softwaru rhinoceros |
| popsat proces tvorby 3d modelu |
| popsat proces tvorby 3d modelu |
| popsat metody použité při tvorbě vizualizací |
| popsat metody použité při tvorbě vizualizací |
| definovat NURBS modelování |
| definovat NURBS modelování |
| vysvětlit polygonální modelování |
| vysvětlit polygonální modelování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat 3d data |
| analyzovat 3d data |
| realizovat základní 3d modely |
| realizovat základní 3d modely |
| modifikovat 3d modely a vytvářet variantní řešení |
| modifikovat 3d modely a vytvářet variantní řešení |
| prezentovat výsledný návrh s využitím základních vizualizací |
| prezentovat výsledný návrh s využitím základních vizualizací |
| tvorby základní technické dokumentace |
| tvorby základní technické dokumentace |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
Cheng, Ron K. C. Inside Rhinoceros. ISBN 076685437X .
-
Rhino official website. .
-
Rhino User's Manual. .
-
KIM, Eddy a Jinmo RHEE. Rhinoceros. Spojené státy americké: INDEPENDENTLY PUBLISHED, 2019. ISBN 9781798011355.
-
Kutscherauer, André. 3D Car Modeling with Rhinoceros EN. ISBN 97830003.
-
SACHIDANAND, Jha. Rhinoceros 3D Exercises: 200 3D Practice Exercises For RHINOCEROS 3D and Other Feature-Based 3D Modeling Software. Independently Published, 2019. ISBN 9781071167403.
|