|
Vyučující
|
-
Puchta Ondřej, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na možné způsoby a technické aspekty prezentace designérského díla v závislosti na jeho charakteristice. Náplní tohoto semestru je komplexní analýza nejrůznějších oblastí designérské tvorby a způsobů jejich prezentace s ohledem na konkrétní specifika zvoleného prostředí a definovanou cílovou skupinu příjemců sdělení. Student se seznámí s inovativními přístupy a progresivními technologiemi v oblasti prezentace designu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní orientace v produktových oblastech |
| základní orientace v produktových oblastech |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rozlišit základní produktové oblasti a jejich charakteristiky |
| rozlišit základní produktové oblasti a jejich charakteristiky |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat základní součásti prezentace designérského díla |
| vyjmenovat základní součásti prezentace designérského díla |
| popsat pravidla pro sestavení homogenní kolekce designérských děl |
| popsat pravidla pro sestavení homogenní kolekce designérských děl |
| charakterizovat principy platné pro přípravu grafických podkladů propagačních materiálů a dalších tiskovin |
| charakterizovat principy platné pro přípravu grafických podkladů propagačních materiálů a dalších tiskovin |
| definovat základní zásady správného nasvícení produktů |
| definovat základní zásady správného nasvícení produktů |
| vysvětlit základní rozdíly mezi jednotlivými světovými i tuzemskými výstavními akcemi |
| vysvětlit základní rozdíly mezi jednotlivými světovými i tuzemskými výstavními akcemi |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat nastupující trendy v oblasti prezentace designérského díla |
| identifikovat nastupující trendy v oblasti prezentace designérského díla |
| na základě analýzy zvolit vhodnou výstavní akci |
| na základě analýzy zvolit vhodnou výstavní akci |
| navrhnout expozici vhodně zdůrazňující přínosy vystaveného produktu nebo kolekce produktů |
| navrhnout expozici vhodně zdůrazňující přínosy vystaveného produktu nebo kolekce produktů |
| používat konvenční i progresivní technologie při prezentaci designérského díla |
| používat konvenční i progresivní technologie při prezentaci designérského díla |
| úspěšně propagovat designérské řešení nebo kolekci produktů |
| úspěšně propagovat designérské řešení nebo kolekci produktů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu. Praha, Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
-
PELCL, Jiří. Design: od myšlenky k realizaci. Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2012.
-
Polster, B., Neumanová, C., Schuler, M., Leven, F. AZ Lexikon moderního designu.. Praha: Nakladatelství Slovart, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7391-080-8.
|