|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Základní orientace v prostoru, souřadné systémy, princip zadávání bodů a linií v prostoru. Kreslení bodů, linií v 2D prostoru. Kreslení bodů, linií v 3D prostoru Kreslení ploch v 3D prostoru Kreslení prostorových těles Tvorba geometrických těles a jejich úpravy Booleovské operace nad tělesy Kreslení základních plošných entit (linie otevřené a uzavřené, geometrické vztahy mezi nimi) Tvorba ploch speciálními způsoby (Patch, NetworkSurf, Sweep, Revolve atd.) Polohování objektů v 3D prostoru, objecy snap Barevné a materiálové vlastnosti objektů, efekty (textura, průhlednost, environment) Osvětlení scény Vizualizace scény a konečný výstup ve formátu 2D bitmapy
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| žádné |
| žádné |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracovat s PC aplikacemi |
| pracovat s PC aplikacemi |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit jednotlivé nástroje softwaru rhinoceros |
| vysvětlit jednotlivé nástroje softwaru rhinoceros |
| popsat proces tvorby 3d modelu |
| popsat proces tvorby 3d modelu |
| popsat metody použité při tvorbě vizualizací |
| popsat metody použité při tvorbě vizualizací |
| definovat NURBS modelování |
| definovat NURBS modelování |
| vysvětlit polygonální modelování |
| vysvětlit polygonální modelování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat 3d data |
| analyzovat 3d data |
| realizovat základní 3d modely |
| realizovat základní 3d modely |
| modifikovat 3d modely a vytvářet variantní řešení |
| modifikovat 3d modely a vytvářet variantní řešení |
| prezentovat výsledný návrh s využitím základních vizualizací |
| prezentovat výsledný návrh s využitím základních vizualizací |
| tvorby základní technické dokumentace |
| tvorby základní technické dokumentace |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
Cheng, Ron K. C. Inside Rhinoceros. ISBN 076685437X .
-
Rhino user´s manual. .
-
Becker, Margaret. Rhino NURBS 3D Modeling. ISBN 0735709254.
-
Kutscherauer, André. 3D Car Modeling with Rhinoceros EN. ISBN 97830003.
|