|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Proces tvorby kolekce 2. Specifika mezi designérem jednotlivcem a firmou 3. Pozice designéra, konstruktéra a technologa ve firmě 4. Proces navrhování a správný výběr materiálu 5. Globální veletrhy 6. Nákup materiálu rozdíly mezi designérem jednotlivcem a firmou 7. Proces navrhování produktu 8. Technologické řešení a zhotovení zakázkově vyráběného kusu oděvu 9. Technologické řešení a zhotovení sériově vyráběného kusu oděvu 10. Ochrana a údržba produktu 11. Prací symboly a jejich význam 12. Kontrola kvality produktu a hotový produkt
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 7 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 17 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Orientace v oblasti šití, technologie a terminologie. |
| Orientace v oblasti šití, technologie a terminologie. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - vyjmenovat rozdíly výroby oděvů v závislosti na množství vyráběných kusů |
| - vyjmenovat rozdíly výroby oděvů v závislosti na množství vyráběných kusů |
| - definovat specifika výroby oděvů v závislosti na množství vyráběných kusů |
| - definovat specifika výroby oděvů v závislosti na množství vyráběných kusů |
| - popsat ochranné a údržbové informace produktu |
| - popsat ochranné a údržbové informace produktu |
| - identifikovat pracovní proces a aplikovat ho na navržený produkt |
| - identifikovat pracovní proces a aplikovat ho na navržený produkt |
| - charakterizovat postprodukční fázu výroby oděvů |
| - charakterizovat postprodukční fázu výroby oděvů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vytvořit technologickou a střihovou dokumentaci |
| - vytvořit technologickou a střihovou dokumentaci |
| - realizovat výrobu oděvu na základě technologické a střihové dokumentace |
| - realizovat výrobu oděvu na základě technologické a střihové dokumentace |
| - rozlišit jednotlivé výrobní fáze produktu |
| - rozlišit jednotlivé výrobní fáze produktu |
| - aplikovat správný technologický postup na navržený produkt |
| - aplikovat správný technologický postup na navržený produkt |
| - analyzovat specifika výroby oděvů v závislosti na množství vyráběných kusů |
| - analyzovat specifika výroby oděvů v závislosti na množství vyráběných kusů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Fashionary International Ltd. Fashionpedia: : The Visual Dictionary of Fashion Design.. Hong Kong: Fashionary International Ltd, 2018.
-
Fashionary International Ltd. The fashion business manual. Hong Kong: Fashionary International Ltd. 2018.
-
BERGHAUS, Benjamin, Günter MÜLLER-STEWENS a Sven REINECKE. The Management of Luxury: An International Guide. Kogan Page,, 2018. ISBN 074948182X.
-
DAVIS, Leslie Burns. The Business of Fashion: deigning, manufacturing and marketing.. Fairchild Books, 2020. ISBN 978-1501361005.
-
KAPFERER, Jean-Noël. The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking.. Kogan Page,, 2012. ISBN 978-0749465155.
-
KHELEROVÁ, Vladimíra et al. Fashion management. vyd. Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2112-7.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.
-
MUTHU, Subramanian Senthilkannan. Circular economy in textiles and apparel: processing, manufacturing, and design. Cambridge, MA, 2019. ISBN 9780081026304.
|