|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- příprava projektu semestrální práce(koncept, výskum, storyboard, moodboard, siluety, skici) - grafické zpracování návrhů oděvního designu - tradice a folk v moderním pojetí oděvu - materiál(jako nositel myšlenky,účinek barvyv DO ,grafika a oděvní design) - tvorba vlastní značky - design oděvu jako prostředek reklamy - využití designu oděvu v oblasti průmyslové výroby - fotografie jako neodmyslitelná součást oděvního designu a jeho prezentace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace
- Domácí příprava na výuku
- 36 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Technická způsobilost, kresebná zručnost, hledání osobního výrazu.Samostatná tvořivá činnost, flexibilita, kreativita. Student by měl zúročit všechny nabyté praktické zkušenosti z předcházejících semestrů. |
| Technická způsobilost, kresebná zručnost, hledání osobního výrazu.Samostatná tvořivá činnost, flexibilita, kreativita. Student by měl zúročit všechny nabyté praktické zkušenosti z předcházejících semestrů. |
| Výsledky učení |
|---|
| - Student je způsobilý použít získané znalosti v praxi - Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku( odevní skice, ilustrace, modelace,zhotovení oděvu, kolekce) - Je schopen kreativně pracovat s materiálem - umí používat nové techniky, pracuje jako teamový hráč a je obeznámen s tvůrčími potenciály mimooborové spolupráce |
| - Student je způsobilý použít získané znalosti v praxi - Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku( odevní skice, ilustrace, modelace,zhotovení oděvu, kolekce) - Je schopen kreativně pracovat s materiálem - umí používat nové techniky, pracuje jako teamový hráč a je obeznámen s tvůrčími potenciály mimooborové spolupráce |
| - technická znalost |
| - technická znalost |
| - materiálová znalost |
| - materiálová znalost |
| - realizace vize a nápadů |
| - realizace vize a nápadů |
| - obchodní komunikace |
| - obchodní komunikace |
| - finalizace návrhu |
| - finalizace návrhu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - výzkumné dovednosti |
| - výzkumné dovednosti |
| - analytické myšlení |
| - analytické myšlení |
| - metodika |
| - metodika |
| - designové dovednosti |
| - designové dovednosti |
| - technické dovednosti |
| - technické dovednosti |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
Businessoffashion.com [online]. The Business of Fashion, 2019.
-
Nowfashion.com. 2019.
-
ALBRECHTSENOVÁ, Nicky. Móda 20. století: Nadčasové retro pro váš šatník. Universum, 2015. ISBN 978-80-242-4907-0.
-
DORFLES, Gillo. (Nová) móda módy. Rubato, 2014. ISBN 978-80-87705-19-3.
-
Fashionary International Ltd. Fashionpedia: The Visual Dictionary of Fashion Design. Hong Kong: Fashionary International Ltd, 2019. ISBN 9789881354761.
-
Fashionary International Ltd. The fashion business manual. Hong Kong: Fashionary International Ltd, 2017. ISBN 9789887710974.
-
LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti. Móda a její úděl v moderních společnostech. Prostor, 2010. ISBN 9788072602292.
-
NAKAMICHI, Tomoko. Pattern Magic 2. Laurence King Publishing, 2011. ISBN 9781856697064.
-
NAKAMICHI, Tomoko. Pattern Magic 3. Laurence King Publishing, 2016. ISBN 1780676948.
-
WINTOUR, Anna ed. Vogue. USA: Condé Nast.
|