Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na zlepšení vizuální invence studentů, zaměřuje se na zvýšení technických dovedností v oboru a počáteční kulturní rozhled, grafiku a oděvní design, fotografii jako neodmyslitelnou součást oděvního designu a jeho prezentace,design oděvu jako tvář času a doby, design oděvu a jeho vlivy na společnost,design oděvu jako prostředek reklamy, využití designu oděvu v oblasti průmyslové výroby, prostorové oděvní kompozice, účinek barvy v oděvním designu, materiál jako nositel myšlenky , prezentace v oblasti oděvního designu, vytváření fotodokumentace a grafické zpracování návrhů oděvního designu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 36 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Technická způsobilost, kresebná zručnost, hledání osobního výrazu. |
Technická způsobilost, kresebná zručnost, hledání osobního výrazu. |
Výsledky učení |
---|
Student je způsobilý použít získané znalosti v praxi. Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku. - student schopen kreatívne myslet je schopný aplikovať teoretické poznatky do praxe, - vytvoriť odevnú skicu a ilustráciu k danému projektu - vymodelovať strih a zhotoviť odev(kolekciu) - je schopen tvorivo pracovat s materiálem - umí používat nové techniky - je schopen pracovat ako teamový hráč - je oboznámen s tvorčími potenciály mimoodborovej spolupráce |
Student je způsobilý použít získané znalosti v praxi. Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku. - student schopen kreatívne myslet je schopný aplikovať teoretické poznatky do praxe, - vytvoriť odevnú skicu a ilustráciu k danému projektu - vymodelovať strih a zhotoviť odev(kolekciu) - je schopen tvorivo pracovat s materiálem - umí používat nové techniky - je schopen pracovat ako teamový hráč - je oboznámen s tvorčími potenciály mimoodborovej spolupráce |
- technická znalost |
- technická znalost |
- materiálová znalost |
- materiálová znalost |
- realizace vize a nápadů |
- realizace vize a nápadů |
- obchodní komunikace |
- obchodní komunikace |
- finalizace návrhu |
- finalizace návrhu |
Odborné dovednosti |
---|
- výzkumné dovednosti |
- výzkumné dovednosti |
- analytické myšlení |
- analytické myšlení |
- metodika |
- metodika |
- designové dovednosti |
- designové dovednosti |
- technické dovednosti |
- technické dovednosti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
BLACK, Sandy. Knitting: Fashion, Industry, Craft. London: V&A Publishing, 2012. ISBN 978-1-85177-559-0.
-
BOLTON, Andrew. Manus x Machina: Fashion in the Age of Technology. New York: Metropolitan Museum of Art, 2016. ISBN 978-1-58839-592-4.
-
BRONWYN, Cosgrave. Sample 100 fashion designers - 010 curators. London: Phaidon Press, 2006. ISBN 978-0714847139.
-
CULLEN, Oriole, Connie Karol, BURKS. Christian Dior. London: V&A, 2019. ISBN 978-1-85177-996-3.
-
EVANS, Caroline. Fashion at the Edge -Spectacle, Modernity and Deathliness. London. Yale, 2003.
-
HLAVÁČKOVÁ, Konstantina. Glamour: Dámská společenská móda 1950 ? 2010. Praha: UPM, 2011. ISBN 978-80-7101-098-2.
-
HLAVÁČKOVÁ, Konstantina. Šílený hedvábník: Zika & Lída Ascher : textil a móda.. V Praze: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2019. ISBN 978-80-7101-178-1.
-
HLAVÁČKOVÁ, Konstantina. Šílený hedvábník: Zika a Lída Ascher. Textil a móda. Praha: UPM, Slovart, 2019. ISBN 978-80-7529-747-1.
-
JAROŠOVÁ, Helena. Oděv, móda, tvorba. Praha, 2020. ISBN 978-80-87989.
-
MÁCHALOVÁ, Jana. Móda 20. století. Nakladatelství Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-587-0.
-
MAIRI, Mackenzie. .isms: Understanding Fashion. London, 2010. ISBN 9781408105795.
-
SEELING, Charlotte. Století módy 1900-1999. Praha: Slovart, 2000. ISBN 8072092472.
-
TERRY, Jones. Fashion now (volume 1, 2). Taschen, 2002. ISBN 3822840750.
|