Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Design oděvu - Design oděvu jako prostředek reklamy - Využití designu oděvu v oblasti průmyslové výroby - Prostorové oděvní kompozice - Účinek barvy v oděvním designu - Materiál jako nositel myšlenky - Základy prezentace v oblasti oděvního designu - Základy vytváření fotodokumentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 36 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti z oboru odívání, kresebná dovednost, tvůrčí invence. Důkladné technologické zpracovaní oděvu. Krejčovská praxe. |
Základní znalosti z oboru odívání, kresebná dovednost, tvůrčí invence. Důkladné technologické zpracovaní oděvu. Krejčovská praxe. |
Výsledky učení |
---|
Student je způsobilý použít získané znalosti v praxi. Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku. Student je schopen kreativně myslet, je schopný aplikovat teoretické poznatky do praxe. Je schopen vytvořit oděvní skicu a ilustrácii k danému projektu. Je schopen vymodelovat střih a zhotovit oděv(kolekci). Je schopen tvořivě pracovat s materiálem - umí používat nové techniky. Je schopen pracovat jako teamový hráč. Je obeznámen s tvůrčími potenciály mimooborové spolupráce. |
Student je způsobilý použít získané znalosti v praxi. Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku. Student je schopen kreativně myslet, je schopný aplikovat teoretické poznatky do praxe. Je schopen vytvořit oděvní skicu a ilustrácii k danému projektu. Je schopen vymodelovat střih a zhotovit oděv(kolekci). Je schopen tvořivě pracovat s materiálem - umí používat nové techniky. Je schopen pracovat jako teamový hráč. Je obeznámen s tvůrčími potenciály mimooborové spolupráce. |
- technická znalost |
- technická znalost |
- materiálová znalost |
- materiálová znalost |
- realizace vize a nápadů |
- realizace vize a nápadů |
- obchodní komunikace |
- obchodní komunikace |
- finalizace návrhu |
- finalizace návrhu |
Odborné dovednosti |
---|
- výzkumné dovednosti |
- výzkumné dovednosti |
- analytické myšlení |
- analytické myšlení |
- metodika |
- metodika |
- designové dovednosti |
- designové dovednosti |
- technické dovednosti |
- technické dovednosti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Systematické pozorování studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Systematické pozorování studenta |
Doporučená literatura
|
-
A Dorling Kindersley Book. Móda: Obrazové dějiny oblékání a stylu. Knižní klub, 2013. ISBN 9788024241708.
-
Fashionary International Ltd. Fashionpedia: The Visual Dictionary of Fashion Design. 2019. ISBN 9789881354761.
-
Kyoto Costume Institute. A History from the 18th to the 20th Century. Taschen, 2015. ISBN 9783836557191.
-
módní a odborné časopisy. Vogue, Amica, Elle, Textilžurnál, Design trend.
-
NAKAMICHI, Tomoko. Pattern Magic. Laurence King Publishing, 2010. ISBN 1856697053.
-
SEELING, Charlotte. Století módy 1900-1999. Praha Slovart, 2000. ISBN 8072092472.
-
TERRY, Jones. Fashion now (volume 1, 2). Taschen, 2002. ISBN 3822840750.
-
WINTOUR, Anna ed. Vogue. USA: Condé Nast.
|