|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Design oděvu - Design oděvu jako prostředek reklamy - Využití designu oděvu v oblasti průmyslové výroby - Prostorové oděvní kompozice - Účinek barvy v oděvním designu - Materiál jako nositel myšlenky - Základy prezentace v oblasti oděvního designu - Základy vytváření fotodokumentace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 36 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní znalosti z oboru odívání, kresebná dovednost, tvůrčí invence. Důkladné technologické zpracovaní oděvu. Krejčovská praxe. |
| Základní znalosti z oboru odívání, kresebná dovednost, tvůrčí invence. Důkladné technologické zpracovaní oděvu. Krejčovská praxe. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student je způsobilý použít získané znalosti v praxi. Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku. Student je schopen kreativně myslet, je schopný aplikovat teoretické poznatky do praxe. Je schopen vytvořit oděvní skicu a ilustrácii k danému projektu. Je schopen vymodelovat střih a zhotovit oděv(kolekci). Je schopen tvořivě pracovat s materiálem - umí používat nové techniky. Je schopen pracovat jako teamový hráč. Je obeznámen s tvůrčími potenciály mimooborové spolupráce. |
| Student je způsobilý použít získané znalosti v praxi. Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku. Student je schopen kreativně myslet, je schopný aplikovat teoretické poznatky do praxe. Je schopen vytvořit oděvní skicu a ilustrácii k danému projektu. Je schopen vymodelovat střih a zhotovit oděv(kolekci). Je schopen tvořivě pracovat s materiálem - umí používat nové techniky. Je schopen pracovat jako teamový hráč. Je obeznámen s tvůrčími potenciály mimooborové spolupráce. |
| - technická znalost |
| - technická znalost |
| - materiálová znalost |
| - materiálová znalost |
| - realizace vize a nápadů |
| - realizace vize a nápadů |
| - obchodní komunikace |
| - obchodní komunikace |
| - finalizace návrhu |
| - finalizace návrhu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - výzkumné dovednosti |
| - výzkumné dovednosti |
| - analytické myšlení |
| - analytické myšlení |
| - metodika |
| - metodika |
| - designové dovednosti |
| - designové dovednosti |
| - technické dovednosti |
| - technické dovednosti |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Pracovní činnosti (dílny) |
| Pracovní činnosti (dílny) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Systematické pozorování studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
A Dorling Kindersley Book. Móda: Obrazové dějiny oblékání a stylu. Knižní klub, 2013. ISBN 9788024241708.
-
Fashionary International Ltd. Fashionpedia: The Visual Dictionary of Fashion Design. 2019. ISBN 9789881354761.
-
Kyoto Costume Institute. A History from the 18th to the 20th Century. Taschen, 2015. ISBN 9783836557191.
-
módní a odborné časopisy. Vogue, Amica, Elle, Textilžurnál, Design trend.
-
NAKAMICHI, Tomoko. Pattern Magic. Laurence King Publishing, 2010. ISBN 1856697053.
-
SEELING, Charlotte. Století módy 1900-1999. Praha Slovart, 2000. ISBN 8072092472.
-
TERRY, Jones. Fashion now (volume 1, 2). Taschen, 2002. ISBN 3822840750.
-
WINTOUR, Anna ed. Vogue. USA: Condé Nast.
|