|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět byl inovován v rámci realizace projektu "Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních komunikací", reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0282 spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky formou realizací workshopů, exkurzí na světových i domácích módních přehlídkách, realizací vlastní přehlídky a vytvořením audiovizuální vzdělávací pomůckou zachycující produkci módní přehlídky. - Předmět se zaměřuje na zlepšení vizuální invence studentů - Zaměřuje se na zvýšení technických dovedností v oboru - Formuje studenty a jejich vnímání k estetické kvalitě výrobku či návrhu - Další oblastí je reklama a její působení v oblasti oděvního designu, prostorové oděvní kompozice, účinek barvy v oděvním designu a barevná oděvní kompozice
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 36 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní znalosti z oboru odívání. Kresebná dovednost. Tvůrčí invence. |
| Základní znalosti z oboru odívání. Kresebná dovednost. Tvůrčí invence. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku. |
| Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku. |
| - technická znalost |
| - technická znalost |
| - materiálová znalost |
| - materiálová znalost |
| - realizace vize a nápadů |
| - realizace vize a nápadů |
| - obchodní komunikace |
| - obchodní komunikace |
| - finalizace návrhu |
| - finalizace návrhu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - výzkumné dovednosti |
| - výzkumné dovednosti |
| - analytické myšlení |
| - analytické myšlení |
| - metodika |
| - metodika |
| - designové dovednosti |
| - designové dovednosti |
| - technické dovednosti |
| - technické dovednosti |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Časopisy. Amica,Dona,Elle,Harper´s Bazaar,Glamour,Vogue,Grazia.
-
Lapšanská Dana. Kapitoly z módného marketingu.
-
Máchalová, Jana. Módou posedlí : [čtení o módě 20.století]. Břeclav : Moraviapress, 2002. ISBN 80-86181-47-2.
-
Seeling, Charlotte. Století módy 1900-1999. 1. vyd. Praha : Slovart, 2000. ISBN 8072092472.
-
Terry Jones. Fashion now ( volume 1, 2 ). Taschen, 2002. ISBN 3822840750 .
|