|
Vyučující
|
-
Petříčková Kristýna, doc. MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Základní podmínky: - pedagogické zapojení studenta na pozici asistenta do výuky školitele/ateliéru v minimálním průměrném rozsahu dvou hodin týdně či vedení vlastního semináře či cvičení pod garancí školitele v nabídce volitelných předmětů, - aktivní účast na výuce ateliéru, audiovizuálních či projektových praktik, - zapojení do konzultací, - účast na Státních závěrečných zkouškách, na přijímacím řízení a na klauzurách ateliéru.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivní zapojení do procesu výuky. |
| Aktivní zapojení do procesu výuky. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat cíl zadání |
| definovat cíl zadání |
| vysvětlit postupy při realizaci úkolů |
| vysvětlit postupy při realizaci úkolů |
| charakterizovat klíčové metody řešení |
| charakterizovat klíčové metody řešení |
| nacházet vhodná a individuální řešení |
| nacházet vhodná a individuální řešení |
| definovat problémy při realizaci zadání |
| definovat problémy při realizaci zadání |
| Develop project (planning) skills in the context of the subject. Develop the skill to process a didactic analysis from a selected thematic unit. |
| Develop project (planning) skills in the context of the subject. Develop the skill to process a didactic analysis from a selected thematic unit. |
| Rozvinout projektové (plánovací) dovednosti v kontextu vyučovacího předmětu. Rozvinout dovednost zpracovat didaktickou analýzu z vybraného tematického celku. |
| Rozvinout projektové (plánovací) dovednosti v kontextu vyučovacího předmětu. Rozvinout dovednost zpracovat didaktickou analýzu z vybraného tematického celku. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout řešení |
| navrhnout řešení |
| navrhnout vhodný metodický způsob při zadávání úkolů |
| navrhnout vhodný metodický způsob při zadávání úkolů |
| aplikovat znalosti do tvůrčího procesu |
| aplikovat znalosti do tvůrčího procesu |
| rozlišit individuální potřeby úkolů a studentů |
| rozlišit individuální potřeby úkolů a studentů |
| vytvořit realizační, učební plán |
| vytvořit realizační, učební plán |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.
-
Průcha, Jan. Učitel : současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 8071786217.
-
Silberman, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. 1997.
-
SPALDING, Dan. How to Teach Adults.. New York: John Wiley & Sons, 2014. ISBN 1118841360.
-
Svatoš, Tomáš. Malá didaktika : v teorii a praxi pro seminární výuku obecné didaktiky. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-715-3.
-
Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 1998. ISBN 80-210-1937-9.
|