|
Vyučující
|
-
Petříčková Kristýna, doc. MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Základní podmínky: - aktivní účast na výuce ateliéru za přítomnosti vedoucího pedagoga, audiovizuálních či projektových praktik, - zapojení do konzultací, - účast na státních závěrečných zkouškách, na přijímacím řízení a na klauzurách ateliéru, - písemný návrh volitelného semináře či cvičení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivní zapojení do procesu výuky. |
| Aktivní zapojení do procesu výuky. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat cíl zadání |
| definovat cíl zadání |
| vysvětlit postupy při realizaci úkolů |
| vysvětlit postupy při realizaci úkolů |
| charakterizovat klíčové metody řešení |
| charakterizovat klíčové metody řešení |
| nacházet vhodná a individuální řešení |
| nacházet vhodná a individuální řešení |
| definovat problémy při realizaci zadání |
| definovat problémy při realizaci zadání |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout řešení |
| navrhnout řešení |
| navrhnout vhodný metodický způsob při zadávání úkolů |
| navrhnout vhodný metodický způsob při zadávání úkolů |
| aplikovat znalosti do tvůrčího procesu |
| aplikovat znalosti do tvůrčího procesu |
| rozlišit individuální potřeby úkolů a studentů |
| rozlišit individuální potřeby úkolů a studentů |
| vytvořit realizační, učební plán |
| vytvořit realizační, učební plán |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.
-
Průcha, Jan. Učitel : současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 8071786217.
-
Silberman, Mel. Stojedna metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 807178124X.
-
SPALDING, D. How to Teach Adults. New York, 2014. ISBN 1118841360.
-
Svatoš, Tomáš. Malá didaktika : v teorii a praxi pro seminární výuku obecné didaktiky. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-715-3.
-
Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 1998. ISBN 80-210-1937-9.
|