Předmět: Pedagogická praxe 1

» Seznam fakult » FMK » KAOD
Název předmětu Pedagogická praxe 1
Kód předmětu KAOD/D1PP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petříčková Kristýna, doc. MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní podmínky: - pedagogické zapojení studenta na pozici asistenta do výuky školitele/ateliéru v minimálním průměrném rozsahu dvou hodin týdně či vedení vlastního semináře či cvičení pod garancí školitele v nabídce volitelných předmětů, - aktivní účast na výuce ateliéru, audiovizuálních či projektových praktik, - zapojení do konzultací, - účast na Státních závěrečných zkouškách, na přijímacím řízení a na klauzurách ateliéru.

Studijní aktivity a metody výuky
Praktické procvičování
Předpoklady
Odborné znalosti
- pedagogické zapojení studenta na pozici asistenta do výuky školitele/ateliéru v minimálním průměrném rozsahu dvou hodin týdně či vedení vlastního semináře či cvičení pod garancí školitele v nabídce volitelných předmětů - aktivní účast na výuce ateliéru, audiovizuálních či projektových praktik, - zapojení do konzultací, - účast na Státních závěrečných zkouškách, na přijímacím řízení a na klauzurách ateliéru.
- pedagogické zapojení studenta na pozici asistenta do výuky školitele/ateliéru v minimálním průměrném rozsahu dvou hodin týdně či vedení vlastního semináře či cvičení pod garancí školitele v nabídce volitelných předmětů - aktivní účast na výuce ateliéru, audiovizuálních či projektových praktik, - zapojení do konzultací, - účast na Státních závěrečných zkouškách, na přijímacím řízení a na klauzurách ateliéru.
Výsledky učení
definovat cíl zadání
definovat cíl zadání
vysvětlit postupy při realizaci úkolů
vysvětlit postupy při realizaci úkolů
charakterizovat klíčové metody řešení
charakterizovat klíčové metody řešení
nacházet vhodná a individuální řešení
nacházet vhodná a individuální řešení
definovat problémy při realizaci zadání
definovat problémy při realizaci zadání
Develop project (planning) skills in the context of the subject. Develop the skill to process a didactic analysis from a selected thematic unit.
Develop project (planning) skills in the context of the subject. Develop the skill to process a didactic analysis from a selected thematic unit.
Rozvinout projektové (plánovací) dovednosti v kontextu vyučovacího předmětu. Rozvinout dovednost zpracovat didaktickou analýzu z vybraného tematického celku.
Rozvinout projektové (plánovací) dovednosti v kontextu vyučovacího předmětu. Rozvinout dovednost zpracovat didaktickou analýzu z vybraného tematického celku.
Odborné dovednosti
navrhnout řešení
navrhnout řešení
navrhnout vhodný metodický způsob při zadávání úkolů
navrhnout vhodný metodický způsob při zadávání úkolů
aplikovat znalosti do tvůrčího procesu
aplikovat znalosti do tvůrčího procesu
rozlišit individuální potřeby úkolů a studentů
rozlišit individuální potřeby úkolů a studentů
vytvořit realizační, učební plán
vytvořit realizační, učební plán
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.
  • Průcha, Jan. Učitel : současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 8071786217.
  • Silberman, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. 1997.
  • Svatoš, Tomáš. Malá didaktika : v teorii a praxi pro seminární výuku obecné didaktiky. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-715-3.
  • Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 1998. ISBN 80-210-1937-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr