Předmět: Pedagogická asistence 1

» Seznam fakult » FMK » KAOD
Název předmětu Pedagogická asistence 1
Kód předmětu KAOD/D1PA
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petříčková Kristýna, doc. MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní podmínky: - aktivní účast na výuce ateliéru za přítomnosti vedoucího pedagoga, audiovizuálních či projektových praktik, - zapojení do konzultací, - účast na státních závěrečných zkouškách, na přijímacím řízení a na klauzurách ateliéru, - písemný návrh volitelného semináře či cvičení.

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální práce studentů
Předpoklady
Odborné znalosti
Pedagogické zapojení studenta na pozici asistenta do Výuky školitele/ateliéru v minimálním průměrném rozsahu dvou hodin týdně či vedení vlastního semináře či cvičení pod garancí školitele v nabídce volitelných předmětů Aktivní účast na výuce ateliéru, audiovizuálních či projektových praktik, Zapojení do konzultací, Účast na Státních závěrečných zkouškách, na přijímacím řízení a na klauzurách ateliéru.
Pedagogické zapojení studenta na pozici asistenta do Výuky školitele/ateliéru v minimálním průměrném rozsahu dvou hodin týdně či vedení vlastního semináře či cvičení pod garancí školitele v nabídce volitelných předmětů Aktivní účast na výuce ateliéru, audiovizuálních či projektových praktik, Zapojení do konzultací, Účast na Státních závěrečných zkouškách, na přijímacím řízení a na klauzurách ateliéru.
Výsledky učení
definovat cíl zadání
definovat cíl zadání
vysvětlit postupy při realizaci úkolů
vysvětlit postupy při realizaci úkolů
charakterizovat klíčové metody řešení
charakterizovat klíčové metody řešení
nacházet vhodná a individuální řešení
nacházet vhodná a individuální řešení
definovat problémy při realizaci zadání
definovat problémy při realizaci zadání
Odborné dovednosti
navrhnout řešení
navrhnout řešení
navrhnout vhodný metodický způsob při zadávání úkolů
navrhnout vhodný metodický způsob při zadávání úkolů
aplikovat znalosti do tvůrčího procesu
aplikovat znalosti do tvůrčího procesu
rozlišit individuální potřeby úkolů a studentů
rozlišit individuální potřeby úkolů a studentů
vytvořit realizační, učební plán
vytvořit realizační, učební plán
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.
  • Průcha, Jan. Učitel : současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 8071786217.
  • Silberman, Mel. Stojedna metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 807178124X.
  • Svatoš, Tomáš. Malá didaktika : v teorii a praxi pro seminární výuku obecné didaktiky. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-715-3.
  • Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 1998. ISBN 80-210-1937-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr