Předmět: Dějiny obouvání 7

» Seznam fakult » FMK » KAOB
Název předmětu Dějiny obouvání 7
Kód předmětu KAOB/MD9DB
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Trejtnarová Lucie, MgA. Ph.D.
  • Heinrich Michal, Mgr.
Obsah předmětu
1. Tvorba kolekce obuvi ve firmě Baťa 1900-1945 (zdroje inspirace, časopis Instruktor, fáze zařazování vzorů do kolekce, rozsah předkládaných kolekcí) 2. Průřez produkcí obuvi ve firmě Baťa 1894-1945 (charakteristika nejprodávanějších vzorů - séglovky, plimsolky, meltonky, trampky, galoše, sportovní obuv) 3. Produkce obuvi firmy Baťa v době 2. světové války (dřeváková obuv, válečná kolekce pro německý wehrmacht) 4. Firemní katalogy obuvi a plakátová reklama ve 30. letech 20. století 5. Instruktážní a reklamní filmy z produkce FAB (Filmové ateliéry Baťa se zaměřením na produkci obuvi) 6. Významné obuvnické firmy na území Čech a Moravy v I. polovině 20. století (Vávra Praha, Krása Brno, Viktorin Brno, Humanic Jihlava) 7. Obuvnické továrny na Zlínsku (Červinka, Zapletal, Štěpánek, Chlud, Jirousek, bratři Kuchařové) 8. Světově uznávané obuvnické firmy v zahraničí (Bally Schoenewerd Švýcarsko, Adidas a Puma Herzogenaurach Německo, Dr Martens Mnichov Německo, Converse Massachusetts USA, Nike Oregon USA) 9. Módní a technologické proměny v designu obuvi ve 20. století 10. Významné československé obuvnické podniky poválečného období (Svit Zlín, ZGK Třebíč, Sázavan Zruč nad Sázavou, Botana Skuteč, ZDA Partizánske) 11. Úspěchy československých obuvníků na světových výstavách (New York 1939, Brusel 1958, Montreal 1967) 12. Ikony designu obuvi z éry 19. a 20. století (Francois Pinet, Pietro Yantorny, André Perugia, Salvatore Ferragamo) 13. Ikony designu obuvi z éry 20. století (Roger Vivier, Charles Jourdan, Beth Levine, Andrea Phister, André Courréges, Viviene Westwood, Robert Clergerie, Jimmy Choo, Manolo Blahnik, Christian Louboutin)

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 26 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student umí: - orientovat se v historickém vývoji obuvnictví v éře 20. století - charakterizovat a vysvětlit tuzemské i věhlasné zahraniční obuvnické firmy, jejich vývoj a produkci obuvi - popsat vývoj v technologických, materiálových i módních a tvarových proměnách obuvi ve druhé polovině 20. století. - charakterizovat tvorbu a produkci firmy Baťa
Student umí: - orientovat se v historickém vývoji obuvnictví v éře 20. století - charakterizovat a vysvětlit tuzemské i věhlasné zahraniční obuvnické firmy, jejich vývoj a produkci obuvi - popsat vývoj v technologických, materiálových i módních a tvarových proměnách obuvi ve druhé polovině 20. století. - charakterizovat tvorbu a produkci firmy Baťa
Odborné dovednosti
Student dovede: - orientovat se v začleňování obuvi z daného období - rozlišovat účelovost obuvi daného období
Student dovede: - orientovat se v začleňování obuvi z daného období - rozlišovat účelovost obuvi daného období
Doporučená literatura
  • Buxbaum, G. Mode! Das 20. Jahrhundert. Mnichov, 1999. ISBN 3-7913-2191-9.
  • Miroslava Štýbrová. Boty ,botky,botičky. Praha lidové noviny, 2009. ISBN 978-80-7106-986-7.
  • Miroslava Štýbrová. Dřeváčky firmy Baťa, módní hit z období II. světové války. Zlín, 1998.
  • Miroslava Štýbrová. "Zlato" z EXPO Brusel 1958 pro zlínské obuvníky. Zlín, 2012. ISBN 978-80-87130-22-1.
  • Pokluda, Z. Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati, Nadate Tomáše Bati. Zlín, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr