Předmět: Dějiny obouvání 4

» Seznam fakult » FMK » KAOB
Název předmětu Dějiny obouvání 4
Kód předmětu KAOB/MD4DO
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Heinrich Michal, Mgr.
Obsah předmětu
1. Vznik a vývoj obuvnického koncernu Baťa do roku 1945 2. Obuvnické filiálky koncernu Baťa v bývalém Československu, výrobní produkce 3. Obuvnické filiálky koncernu Baťa v zahraničí, výrobní produkce 4. Evropská obuv v dekádě 1900-1910 5. Evropská obuv v dekádě 1910-1920 6. Evropská obuv v dekádě 1920-1930 7. Evropská obuv v dekádě 1930-1940 8. Evropská obuv v dekádě 1940-1950 9. Evropská obuv v dekádě 1950-1960 10. Evropská obuv v dekádě 1960-1970 11. Evropská obuv v dekádě 1970-1980 12. Evropská obuv v dekádě 1980-1990 13. Evropská obuv v dekádě 1990-2000

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
- získá základní orientaci v dějinách obouvání a obuvnictví od éry baroka do 20. století - popíše typy historické obuvi v daných epochách včetně definice archaických termínů a použitých materiálů - rozliší typy obuvi z jednotlivých historických období - dokáže porovnat vývoj obuvnického řemesla v daných historických etapách - získat teoretické znalosti o konstrukci obuvi (způsob výroby v jednotlivých epochách - obracený, prošívaný, kolíčkovaný způsob výroby obuvi)
- získá základní orientaci v dějinách obouvání a obuvnictví od éry baroka do 20. století - rozliší typy obuvi z uvedených historických období - popíše typy historické obuvi v daných epochách včetně definice archaických termínů a použitých materiálů - dokáže porovnat vývoj obuvnického řemesla v daných historických etapách - získá teoretické znalosti o konstrukci obuvi (způsob výroby v jednotlivých epochách - obracený, prošívaný, kolíčkovaný způsob výroby obuvi)
- získá základní orientaci v dějinách obouvání a obuvnictví od éry baroka do 20. století - rozliší typy obuvi z uvedených historických období - popíše typy historické obuvi v daných epochách včetně definice archaických termínů a použitých materiálů - dokáže porovnat vývoj obuvnického řemesla v daných historických etapách - získá teoretické znalosti o konstrukci obuvi (způsob výroby v jednotlivých epochách - obracený, prošívaný, kolíčkovaný způsob výroby obuvi)
- získá základní orientaci v dějinách obouvání a obuvnictví od éry baroka do 20. století - popíše typy historické obuvi v daných epochách včetně definice archaických termínů a použitých materiálů - rozliší typy obuvi z jednotlivých historických období - dokáže porovnat vývoj obuvnického řemesla v daných historických etapách - získat teoretické znalosti o konstrukci obuvi (způsob výroby v jednotlivých epochách - obracený, prošívaný, kolíčkovaný způsob výroby obuvi)
- získá základní orientaci v dějinách obouvání a obuvnictví od éry baroka do 20. století - rozliší typy obuvi z uvedených historických období - popíše typy historické obuvi v daných epochách včetně definice archaických termínů a použitých materiálů - dokáže porovnat vývoj obuvnického řemesla v daných historických etapách - získá teoretické znalosti o konstrukci obuvi (způsob výroby v jednotlivých epochách - obracený, prošívaný, kolíčkovaný způsob výroby obuvi)
- získá základní orientaci v dějinách obouvání a obuvnictví od éry baroka do 20. století - rozliší typy obuvi z uvedených historických období - popíše typy historické obuvi v daných epochách včetně definice archaických termínů a použitých materiálů - dokáže porovnat vývoj obuvnického řemesla v daných historických etapách - získá teoretické znalosti o konstrukci obuvi (způsob výroby v jednotlivých epochách - obracený, prošívaný, kolíčkovaný způsob výroby obuvi)
Odborné dovednosti
- vyhledat zdroje informací týkající se dějin obuvnictví a obouvání jako potencionálního pramene inspirace - posoudit kvalitu získaných informací srovnáním několika zdrojů (literatura, umělecké předměty, dochované historické objekty) - znalosti z historie obouvání využít jako inspiraci k individuální tvorbě designu obuvi - dokázat smysluplně zapracovat do moderního designu historické reálie - prezentovat výsledný návrh a zdůvodnit výsledné řešení v historickém kontextu
vyhledat zdroje informací týkající se produkce obuvi v éře 19. a 20. století jako potencionálního pramene inspirace zvolit optimální prameny k realizaci návrhu inspirovaného historickým původem (archivní dokumenty a katalogy, dobový tisk a literatura) aplikovat znalosti z historie obouvání v éře 19. a první polovině 20. století při individuální tvorbě designu obuvi použít smysluplně do moderního designu historické reálie prezentovat návrh a zdůvodnit výsledné řešení v historickém kontextu
vyhledat zdroje informací týkající se produkce obuvi v éře 19. a 20. století jako potencionálního pramene inspirace zvolit optimální prameny k realizaci návrhu inspirovaného historickým původem (archivní dokumenty a katalogy, dobový tisk a literatura) aplikovat znalosti z historie obouvání v éře 19. a první polovině 20. století při individuální tvorbě designu obuvi použít smysluplně do moderního designu historické reálie prezentovat návrh a zdůvodnit výsledné řešení v historickém kontextu
- vyhledat zdroje informací týkající se dějin obuvnictví a obouvání jako potencionálního pramene inspirace - posoudit kvalitu získaných informací srovnáním několika zdrojů (literatura, umělecké předměty, dochované historické objekty) - znalosti z historie obouvání využít jako inspiraci k individuální tvorbě designu obuvi - dokázat smysluplně zapracovat do moderního designu historické reálie - prezentovat výsledný návrh a zdůvodnit výsledné řešení v historickém kontextu
- vyhledat zdroje informací týkající se dějin obuvnictví a obouvání jako potencionálního zdroje inspirace - posoudit kvalitu získaných informací srovnáním několika zdrojů (literatura, umělecké předměty, dochované historické objekty) - znalosti z historie obouvání využít jako inspiraci k individuální tvorbě designu obuvi - umět navrhnout design obuvi inspirovaný dobovou módou - realizovat návrh inspirovaný historickými reáliemi - prezentovat výsledný návrh a zdůvodnit výsledné řešení v historickém kontextu
- vyhledat zdroje informací týkající se dějin obuvnictví a obouvání jako potencionálního zdroje inspirace - posoudit kvalitu získaných informací srovnáním několika zdrojů (literatura, umělecké předměty, dochované historické objekty) - znalosti z historie obouvání využít jako inspiraci k individuální tvorbě designu obuvi - umět navrhnout design obuvi inspirovaný dobovou módou - realizovat návrh inspirovaný historickými reáliemi - prezentovat výsledný návrh a zdůvodnit výsledné řešení v historickém kontextu
Doporučená literatura
  • Jana Zemanová. Obuvnictví na Skutečsku. Zlín. 2001.
  • Josef Kandert. Obuv z Afriky ve sbírkách etnografického oddělení Náprstkova muzea. Zlín, 1998.
  • Miroslava Štýbrová . Boty, botky,botičky . Lidové nakladatelství Praha, 2009. ISBN 978-80-7106-986-7.
  • Miroslava Štýbrová - František Šumpela. Koželužny Baťov, materiálová základna pro výrobu miliónů párů obuvi. Zlín, 2009. ISBN 978-80-87130-07-0.
  • Miroslava Štýbrová. Africká obuv pro baťovské muzeum ve Zlíně. Zlín, 2009. ISBN 978-80-87130-07-0.
  • Miroslava Štýbrová. Ať je bláta sebevíc, galoším nevadí nic. Zlín, 2001.
  • Miroslava Štýbrová. Docela obyčejné boty - boty neobyčejně zvláštní. Zlín, 2017. ISBN 978-80-87130-42-1.
  • Miroslava Štýbrová. Dřeváčky firmy Baťa, módní hit z období II. světové války. Zlín, 1998.
  • Miroslava Štýbrová. Tajemné čínské botky. Zlín, 2001.
  • Pokluda, Z. Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati, Nadate Tomáše Bati. Zlín, 2004.
  • Sonja Bata. Noha a obouvání v indické kultuře. Zlín, 2001.
  • Sonja Bata. Tradiční vzory a obuvnické techniky severoamericiých Indiánů. Zlín, 1995.
  • Zdeněk Pokluda. Baťa - ze Zlína do světa. Zlín, 2009. ISBN 978-80-254-4591-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr