Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Obuvnické továrny na Zlínsku (Červinka, Zapletal, Štěpánek, Chlud, Jirousek, bratři Kuchařové) 2. Světově uznávané obuvnické firmy v zahraničí (Bally Schoenewerd Švýcarsko, Adidas a Puma Herzogenaurach Německo) 3. Světově uznávané obuvnické firmy v zahraničí (Converse Massachusetts USA, Nike Oregon USA) 4. Módní a technologické proměny v designu obuvi ve 20. století 5. Významné československé obuvnické podniky poválečného období (Svit Zlín, ZGK Třebíč, Sázavan Zruč nad Sázavou, Botana Skuteč, ZDA Partizánske) 6. Úspěchy československých obuvníků na světových výstavách (New York 1939, Brusel 1958, Montreal 1967)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- definovat obuvnické firmy na Zlínsku - orientovat se v typech obuvi a přiřadit k jednotlivým teritoriím - získávat základní přehled o výrobě a vývoji jednotlivých typů obuvi ve světě - charakterizovat postupné proměny obuvi ve světě - popsat současný způsob užití tradiční obuvi |
- definovat obuvnické firmy na Zlínsku - orientovat se v typech obuvi a přiřadit k jednotlivým teritoriím - získávat základní přehled o výrobě a vývoji jednotlivých typů obuvi ve světě - charakterizovat postupné proměny obuvi ve světě - popsat současný způsob užití tradiční obuvi |
Odborné dovednosti |
---|
- vyhledat zdroje informací týkající se tématu jako potencionálního pramene inspirace (literatura, muzejní objekty, filmové dokumenty) - aplikovat znalosti z historie obouvání jako inspiraci k individuální tvorbě designu obuvi - rozlišovat technické a technologické postupy obuvi ve světě - zvolit optimální prameny k realizaci návrhu inspirovaného historickým původem - aplikovat smysluplně do moderního designu historické reálie |
- vyhledat zdroje informací týkající se tématu jako potencionálního pramene inspirace (literatura, muzejní objekty, filmové dokumenty) - aplikovat znalosti z historie obouvání jako inspiraci k individuální tvorbě designu obuvi - rozlišovat technické a technologické postupy obuvi ve světě - zvolit optimální prameny k realizaci návrhu inspirovaného historickým původem - aplikovat smysluplně do moderního designu historické reálie |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Caroline Cox. Ikony světového stylu ? Boty. Praha, 2015. ISBN 978-80-249-2618-6.
-
Miroslava Štýbrová . Boty, botky,botičky . Lidové nakladatelství Praha, 2009. ISBN 978-80-7106-986-7.
-
MOTAWI, Wade a Andrea MOTAWI. Footwear pattern making and last design. Milton Keynes: Lightning Source. 2020.
-
Příhodová, Eva. Textil, oděvnictví, obuvnictví. 1. vyd. Praha : Scientia, 2004. ISBN 80-7183-303-7.
-
Štýbrová, Miroslava. Dějiny odívání. Vyd. 1. Praha : NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2009. ISBN 978-80-7106-986-7.
|