Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Tvorba kolekce obuvi ve firmě Baťa 1900-1945 (zdroje inspirace, časopis Instruktor, fáze zařazování vzorů do kolekce, rozsah předkládaných kolekcí) 2. Průřez produkcí obuvi ve firmě Baťa 1894-1945 (charakteristika nejprodávanějších vzorů - séglovky, plimsolky, meltonky, trampky, galoše, sportovní obuv) 3. Produkce obuvi firmy Baťa v době 2. světové války (dřeváková obuv, válečná kolekce pro německý wehrmacht) 4. Firemní katalogy obuvi a plakátová reklama ve 30. letech 20. století 5. Instruktážní a reklamní filmy z produkce FAB (Filmové ateliéry Baťa se zaměřením na produkci obuvi) 6. Významné obuvnické firmy na území Čech a Moravy v I. polovině 20. století (Vávra Praha, Krása Brno, Viktorin Brno, Humanic Jihlava)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- orientovat se v historickém vývoji obuvnictví v éře 20. století v ČR - charakterizovat a vysvětlit průřez produkce firmy Baťa - popsat vývoj obuvi ve druhé polovině 20. století. - charakterizovat tvorbu a produkci firmy Baťa v době 2. světové války - zaměřit se na významné obuvnické firmy na území Čech a Moravy |
- orientovat se v historickém vývoji obuvnictví v éře 20. století v ČR - charakterizovat a vysvětlit průřez produkce firmy Baťa - popsat vývoj obuvi ve druhé polovině 20. století. - charakterizovat tvorbu a produkci firmy Baťa v době 2. světové války - zaměřit se na významné obuvnické firmy na území Čech a Moravy |
|
|
Odborné dovednosti |
---|
- orientovat se v začleňování obuvi z daného období - rozlišovat účelovost obuvi daného období - orientovat se v tvorbě klíčových módních tvůrců - hodnotit jejich přínos pro vývoj módního designu - aplikovat poznatky do praxe |
- orientovat se v začleňování obuvi z daného období - rozlišovat účelovost obuvi daného období - orientovat se v tvorbě klíčových módních tvůrců - hodnotit jejich přínos pro vývoj módního designu - aplikovat poznatky do praxe |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Buxbaum, G. Mode! Das 20. Jahrhundert. Mnichov, 1999. ISBN 3-7913-2191-9.
-
Caroline Cox. Ikony světového stylu ? Boty. Praha, 2015. ISBN 978-80-249-2618-6.
-
Elizabeth Sommelhack. Icons of Elegance. Toronto, 2006. ISBN 0-921638-18-3.
-
Miroslava Štýbrová. Boty ,botky,botičky. Praha lidové noviny, 2009. ISBN 978-80-7106-986-7.
-
Miroslava Štýbrová. Dřeváčky firmy Baťa, módní hit z období II. světové války. Zlín, 1998.
-
MOTAWI, Wade a Andrea MOTAWI. Footwear pattern making and last design. Milton Keynes: Lightning Source. 2020.
|