Předmět: Dějiny obouvání 7

» Seznam fakult » FMK » KAOB
Název předmětu Dějiny obouvání 7
Kód předmětu KAOB/DOB7
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Heinrich Michal, Mgr.
Obsah předmětu
1. Tvorba kolekce obuvi ve firmě Baťa 1900-1945 (zdroje inspirace, časopis Instruktor, fáze zařazování vzorů do kolekce, rozsah předkládaných kolekcí) 2. Průřez produkcí obuvi ve firmě Baťa 1894-1945 (charakteristika nejprodávanějších vzorů - séglovky, plimsolky, meltonky, trampky, galoše, sportovní obuv) 3. Produkce obuvi firmy Baťa v době 2. světové války (dřeváková obuv, válečná kolekce pro německý wehrmacht) 4. Firemní katalogy obuvi a plakátová reklama ve 30. letech 20. století 5. Instruktážní a reklamní filmy z produkce FAB (Filmové ateliéry Baťa se zaměřením na produkci obuvi) 6. Významné obuvnické firmy na území Čech a Moravy v I. polovině 20. století (Vávra Praha, Krása Brno, Viktorin Brno, Humanic Jihlava)

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
- orientovat se v historickém vývoji obuvnictví v éře 20. století v ČR - charakterizovat a vysvětlit průřez produkce firmy Baťa - popsat vývoj obuvi ve druhé polovině 20. století. - charakterizovat tvorbu a produkci firmy Baťa v době 2. světové války - zaměřit se na významné obuvnické firmy na území Čech a Moravy
- orientovat se v historickém vývoji obuvnictví v éře 20. století v ČR - charakterizovat a vysvětlit průřez produkce firmy Baťa - popsat vývoj obuvi ve druhé polovině 20. století. - charakterizovat tvorbu a produkci firmy Baťa v době 2. světové války - zaměřit se na významné obuvnické firmy na území Čech a Moravy
Odborné dovednosti
- orientovat se v začleňování obuvi z daného období - rozlišovat účelovost obuvi daného období - orientovat se v tvorbě klíčových módních tvůrců - hodnotit jejich přínos pro vývoj módního designu - aplikovat poznatky do praxe
- orientovat se v začleňování obuvi z daného období - rozlišovat účelovost obuvi daného období - orientovat se v tvorbě klíčových módních tvůrců - hodnotit jejich přínos pro vývoj módního designu - aplikovat poznatky do praxe
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Buxbaum, G. Mode! Das 20. Jahrhundert. Mnichov, 1999. ISBN 3-7913-2191-9.
  • Caroline Cox. Ikony světového stylu ? Boty. Praha, 2015. ISBN 978-80-249-2618-6.
  • Elizabeth Sommelhack. Icons of Elegance. Toronto, 2006. ISBN 0-921638-18-3.
  • Miroslava Štýbrová. Boty ,botky,botičky. Praha lidové noviny, 2009. ISBN 978-80-7106-986-7.
  • Miroslava Štýbrová. Dřeváčky firmy Baťa, módní hit z období II. světové války. Zlín, 1998.
  • MOTAWI, Wade a Andrea MOTAWI. Footwear pattern making and last design. Milton Keynes: Lightning Source. 2020.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr