Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Vznik a vývoj obuvnického koncernu Baťa do roku 1945 2. Obuvnické filiálky koncernu Baťa v bývalém Československu, výrobní produkce 3. Obuvnické filiálky koncernu Baťa v zahraničí, výrobní produkce 4. Evropská obuv v dekádě 1900-1910 5. Evropská obuv v dekádě 1910-1920 6. Evropská obuv v dekádě 1920-1930 7. Evropská obuv v dekádě 1930-1940 8. Evropská obuv v dekádě 1940-1950 9. Evropská obuv v dekádě 1950-1960 10. Evropská obuv v dekádě 1960-1970 11. Evropská obuv v dekádě 1970-1980 12. Evropská obuv v dekádě 1980-1990 13. Evropská obuv v dekádě 1990-2000
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
získá základní orientaci v dějinách obouvání a obuvnictví v 20. století |
získá základní orientaci v dějinách obouvání a obuvnictví v 20. století |
rozlišit typy obuvi z uvedených historických období |
rozlišit typy obuvi z uvedených historických období |
rozlišit obuv podle účelu a společenského postavení |
rozlišit obuv podle účelu a společenského postavení |
vliv společenských, kulturních a hospodářských podmínek na vývoj obuvi |
vliv společenských, kulturních a hospodářských podmínek na vývoj obuvi |
popsat vývoj koncernu Baťa do roku 1945 |
popsat vývoj koncernu Baťa do roku 1945 |
Odborné dovednosti |
---|
vyhledat zdroje informací týkající se dějin obuvnictví a obouvání jako potencionálního pramene inspirace |
vyhledat zdroje informací týkající se dějin obuvnictví a obouvání jako potencionálního pramene inspirace |
posoudit kvalitu získaných informací srovnáním několika zdrojů (literatura, umělecké předměty, dochované historické objekty) |
posoudit kvalitu získaných informací srovnáním několika zdrojů (literatura, umělecké předměty, dochované historické objekty) |
analyzovat vliv společenských, kulturních a hospodářských podmínek na obuv |
analyzovat vliv společenských, kulturních a hospodářských podmínek na obuv |
identifikovat módní trendy v daném období |
identifikovat módní trendy v daném období |
dokázat smysluplně zapracovat do moderního designu historické reálie |
dokázat smysluplně zapracovat do moderního designu historické reálie |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Miroslava Štýbrová . Boty, botky,botičky . Lidové nakladatelství Praha, 2009. ISBN 978-80-7106-986-7.
-
Miroslava Štýbrová - František Šumpela. Koželužny Baťov, materiálová základna pro výrobu miliónů párů obuvi. Zlín, 2009. ISBN 978-80-87130-07-0.
-
Miroslava Štýbrová. Ať je bláta sebevíc, galoším nevadí nic. Zlín, 2001.
-
Miroslava Štýbrová. Docela obyčejné boty - boty neobyčejně zvláštní. Zlín, 2017. ISBN 978-80-87130-42-1.
-
Miroslava Štýbrová. Dřeváčky firmy Baťa, módní hit z období II. světové války. Zlín, 1998.
-
Pokluda, Z. Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati, Nadate Tomáše Bati. Zlín, 2004.
-
Zdeněk Pokluda. Baťa - ze Zlína do světa. Zlín, 2009. ISBN 978-80-254-4591-4.
|