|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod Vymezení pojmů 1. Způsob prodeje umění 1.1. Prodejní galerie 1.2. Aukční síně v ČR 1.3. Globální aukční síně 1.4. Dražby vs Internetový prodej 2. Sběratelé 2.1. Legislativa, budování sbírky 2.2. Vzestup soukromých sběratelů 2.3. Významné soukromé sbírky v ČR 2.4. Vzestup soukromých muzeí 3. Indexy trhu s uměním 3.1. Využití indexů: evaluace, investice, přehled 3.2. Český index - Art Plus 3.3. Světové indexy - Artprice, Artnet, Art Market Research 4. Umění jako investice 4.1. Sběratelé a zhodnocení uměleckého díla 4.2. Finanční fondy (Pro Arte) 4.3. Model finanční burzy (Artstaq) 4.4. Investiční půjčky (Mecenaeas)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Popsat základní struktury trhu umění Definovat dynamiku mezi primárním a sekundárním trhem umění a jakým způsobem probíhá v těchto trzích prodej Přehled v hlavních českých a zahraničích galeriích a aukčních domech Vysvětlit základní principy sběratelství a budování sbírky a vyjmenovat hlavní české a zahraniční sběratele Přehled a pochopení rozdílů mezi hlavními metrikami českého a zahraničního trhu Pochopení konceptu investičního potenciálu umění |
| Popsat základní struktury trhu umění Definovat dynamiku mezi primárním a sekundárním trhem umění a jakým způsobem probíhá v těchto trzích prodej Přehled v hlavních českých a zahraničích galeriích a aukčních domech Vysvětlit základní principy sběratelství a budování sbírky a vyjmenovat hlavní české a zahraniční sběratele Přehled a pochopení rozdílů mezi hlavními metrikami českého a zahraničního trhu Pochopení konceptu investičního potenciálu umění |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Úspěšná orientace v trhu umění a faktorech, které ho formují Schopnost kriticky rozlišit a analyzovat kulturní hodnotu a tržní hodnotu Živý kontakt s trhem umění - formulace výzkumných témat a oslovení profesionálů a organizací v rámci výzkumu do předmětu Využití analytických nástrojů ke kvatitativní a kvalitativní analýze trhu umění Navržení a realizace výzkumu, který je zaměřen na vybraného umělce v kontextu trhu umění |
| Úspěšná orientace v trhu umění a faktorech, které ho formují Schopnost kriticky rozlišit a analyzovat kulturní hodnotu a tržní hodnotu Živý kontakt s trhem umění - formulace výzkumných témat a oslovení profesionálů a organizací v rámci výzkumu do předmětu Využití analytických nástrojů ke kvatitativní a kvalitativní analýze trhu umění Navržení a realizace výzkumu, který je zaměřen na vybraného umělce v kontextu trhu umění |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Thompson, Don. Jak prodat vycpaného žraloka (za 12 miliónů dolarů). Zlín, 2010. ISBN 978-80-87162-58-3.
-
TŘEŠTÍK, Michael. Umění sbírat umění. Praha: Gasset, 2010. ISBN 978-80-87079-09-0.
|