Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Rekonstrukce, revitalizace a konverze 2. Současné české architektonické skupiny 3. Zlínské novostavby 4. Brněnská architektura po roce 1989 5. Nové knihovny u nás 6. CZ EXPO po roce 1989 7. Josef Pleskot 8. Ladislav Lábus 9. Martin Rajniš 10. Eva Jiřičná
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 17 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Všeobecný přehled o vývoji a dějinách světové architektury od roku 2000. |
Všeobecný přehled o vývoji a dějinách světové architektury od roku 2000. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu |
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu |
- Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů |
- Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů |
- Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 |
- Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 |
- Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná |
- Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná |
- Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
- Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
Odborné dovednosti |
---|
- Realizovat rešerši dané problematiky |
- Realizovat rešerši dané problematiky |
- Analyzovat zadané téma |
- Analyzovat zadané téma |
- Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
- Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
- Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
- Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
- Prezentovat zadané téma |
- Prezentovat zadané téma |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Známkou |
Písemná zkouška |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Kratochvíl Petr. Současná česká architektura a její témata.. Praha, Paseka, 2011. ISBN 978-80-7432-110-8.
-
Sládeček Jaroslav. Architekti CZ: 20 rozhovorů. Praha, Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5404-8.
|