|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Rekonstrukce, revitalizace a konverze 2. Současné české architektonické skupiny 3. Zlínské novostavby 4. Brněnská architektura po roce 1989 5. Nové knihovny u nás 6. CZ EXPO po roce 1989 7. Josef Pleskot 8. Ladislav Lábus 9. Martin Rajniš 10. Eva Jiřičná
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 17 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Všeobecný přehled o vývoji a dějinách světové architektury od roku 2000. |
| Všeobecný přehled o vývoji a dějinách světové architektury od roku 2000. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu |
| - Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu |
| - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů |
| - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů |
| - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 |
| - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 |
| - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná |
| - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná |
| - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
| - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - Realizovat rešerši dané problematiky |
| - Realizovat rešerši dané problematiky |
| - Analyzovat zadané téma |
| - Analyzovat zadané téma |
| - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
| - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek |
| - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
| - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu |
| - Prezentovat zadané téma |
| - Prezentovat zadané téma |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Známkou |
| Písemná zkouška |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Kratochvíl Petr. Současná česká architektura a její témata.. Praha, Paseka, 2011. ISBN 978-80-7432-110-8.
-
Sládeček Jaroslav. Architekti CZ: 20 rozhovorů. Praha, Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5404-8.
|