Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Vize, mise a cíle firem působících v kulturních a kreativních odvětvích a digitální kultuře. 2. Význam lidského potenciálu a firemní kultury. 3. Proces návrhu a implementace business modelu - metodika Business Process Management. 4. Příklady dobré praxe, sběr podkladů pro vlastní business model. 5. Terénní den - prohlídka vybraného podniku voblasti kulturních a kreativních odvětví. 6. Business modely založené na B2C. 7. Business modely založené na B2B. 8. Role veřejného sektoru pro podnikání vkulturních a kreativních odvětvích, business model B2G. 9. Detailní rozbor existujícího business modelu kulturních a kreativních odvětví. 10. Individuální práce - návrh vlastního business modelu. 11. Individuální práce - návrh vlastního business modelu. 12. Obhajoba vlastního business modelu v kolokviu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní orientace ve světě a trhu umění. |
Základní orientace ve světě a trhu umění. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty. |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty. |
Odborné dovednosti |
---|
1) Student dovede aplikovat představenou socioekonomickou teorii na oblast kulturně-kreativních odvětví. 2) Student dovede na základě osvojené socioekonomické teorie navrhovat dílčí části business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 3) Student dovede sestavit ekonomický plán k realizaci dílčích částí business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 4) Student v závěru kurzu dovede vytvořit plnohodnotný business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 5) Student v závěru kurzu dovede prezentovat a obhájit vlastní business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. |
1) Student dovede aplikovat představenou socioekonomickou teorii na oblast kulturně-kreativních odvětví. 2) Student dovede na základě osvojené socioekonomické teorie navrhovat dílčí části business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 3) Student dovede sestavit ekonomický plán k realizaci dílčích částí business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 4) Student v závěru kurzu dovede vytvořit plnohodnotný business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 5) Student v závěru kurzu dovede prezentovat a obhájit vlastní business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Hazdra, A. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
-
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
-
PRIESTLEY, Daniel. Revoluce v podnikání - nebojte se zbohatnout na tom, co vás baví. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5421-5.
-
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání. Praha, 2019. ISBN 978-80-271-2182-3.
|