Předmět: Podnikatelství a kreativní business modely 1

» Seznam fakult » FMK » KAME
Název předmětu Podnikatelství a kreativní business modely 1
Kód předmětu KAME/POBM1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Trčka Lukáš, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základní teorie zmakroekonomie. 2. Základní teorie z podnikové ekonomiky. 3. Strategická analýza vlastního podnikatelského záměru (PESTLE analýza, Porterův model, SWOT analýza). 4. Národní a krajský rámec socio-ekonomiky kulturních a kreativních odvětví. 5. Terénní den - prohlídka vybraného podniku voblasti kulturních a kreativních odvětví. 6. Podpora podnikání a inovací vČR a EU. 7. Podpora podnikání ve Zlínském kraji, akcelerátor Můj první milion. 8. Typy Business modelů. 9. Základy kalkulací a cenotvorby. 10. Identifikace zákaznických segmentů, hodnota pro zákazníka. 11. Skupinový workshop - návrh typového projektu voblasti kulturních a kreativních odvětví. 12. Skupinový workshop - dopracování a obhajoba typového projektu voblasti kulturních a kreativních odvětví vkolokviu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní orientace ve světě a trhu umění.
Základní orientace ve světě a trhu umění.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty.
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty.
Odborné dovednosti
1) Student dovede aplikovat představenou socioekonomickou teorii na oblast kulturně-kreativních odvětví. 2) Student dovede na základě osvojené socioekonomické teorie navrhovat dílčí části business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 3) Student dovede sestavit ekonomický plán k realizaci dílčích částí business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 4) Student v závěru kurzu dovede vytvořit plnohodnotný business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 5) Student v závěru kurzu dovede prezentovat a obhájit vlastní business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví.
1) Student dovede aplikovat představenou socioekonomickou teorii na oblast kulturně-kreativních odvětví. 2) Student dovede na základě osvojené socioekonomické teorie navrhovat dílčí části business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 3) Student dovede sestavit ekonomický plán k realizaci dílčích částí business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 4) Student v závěru kurzu dovede vytvořit plnohodnotný business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 5) Student v závěru kurzu dovede prezentovat a obhájit vlastní business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Hazdra, A. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
  • OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
  • PRIESTLEY, Daniel. Revoluce v podnikání - nebojte se zbohatnout na tom, co vás baví. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5421-5.
  • ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání. Praha, 2019. ISBN 978-80-271-2182-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr