|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz je rozdělen do dvou paralelně probíraných a prolínajících se částí: 1. Teoretická část Metodologie a muzeologie. Analýza a interpretace uměleckých děl. 2. Praktická část - vlastní projekt Studenti vytvoří týmy, v nichž si připraví vlastní projekty. Postupně v nich projdou jednotlivými fázemi přípravy od zajištění prostor po přípravu doprovodného programu akce. Výuka je zaměřena tak, aby rozvíjela novou oblast kulturní produkce a současně i vědomosti a zkušenosti z předešlého semestru, proto bude kladen důraz také na grantovou politiku a financování kultury.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 46 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost obecných dějin a dějin umění bakalářské stupně. Orientace v českém a středoevropském institucionálním galerijním prostředí. |
| Znalost obecných dějin a dějin umění bakalářské stupně. Orientace v českém a středoevropském institucionálním galerijním prostředí. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
| Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
| Student umí vysvětlit základní terminologii v oblasti kulturních a kreativních průmyslů. |
| Student umí vysvětlit základní terminologii v oblasti kulturních a kreativních průmyslů. |
| Student popíše a charakterizuje institucionální svět umění a jeho vliv na kulturní sféru. |
| Student popíše a charakterizuje institucionální svět umění a jeho vliv na kulturní sféru. |
| Student bude schopen definovat a vysvětlit pozitivní i negativní vlivy, které na kulturní sféru působí. |
| Student bude schopen definovat a vysvětlit pozitivní i negativní vlivy, které na kulturní sféru působí. |
| Student vyjmenuje a popíše základní prvky při organizování kulturních akcí. |
| Student vyjmenuje a popíše základní prvky při organizování kulturních akcí. |
| Student bude schopen vysvětlit, jakým způsobem je umělecké dílo prezentováno ve veřejném prostoru. |
| Student bude schopen vysvětlit, jakým způsobem je umělecké dílo prezentováno ve veřejném prostoru. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student dovede navrhnout a vytvořit vlastní projekt z oblasti kulturní a kreativních průmyslů. |
| Student dovede navrhnout a vytvořit vlastní projekt z oblasti kulturní a kreativních průmyslů. |
| Student bude schopen analyzovat a rozlišovat jednotlivé prvky uměleckého díla. |
| Student bude schopen analyzovat a rozlišovat jednotlivé prvky uměleckého díla. |
| Student dovede aplikovat své znalosti při organizování kulturních akcí a projektů. |
| Student dovede aplikovat své znalosti při organizování kulturních akcí a projektů. |
| Student bude schopen realizovat vlastní projekt v cvičné galerii. |
| Student bude schopen realizovat vlastní projekt v cvičné galerii. |
| Student bude schopen vyřešit problém spojený s organizací kulturní akce. |
| Student bude schopen vyřešit problém spojený s organizací kulturní akce. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Bourriaud, Nicolas. Altermodern Tate Trienal. London: Tate Publishing, 2009. London: Tate Publishing, 2009.
-
Didi-Huberman, Georges. Nynfa moderna.. Praha: Fra, 2008.
-
Didi-Huberman, Georges. Před časem.. Praha: Nakladatel:Barrister & Principal, 2008.
-
Foucault, Michel. Myšlení vnějšku. Praha, 2003.
-
GOMBRICH, Ernst, Hans. Umění a iluze: studie o psychologii obrazového znázorňování.. Praha, Odeon,, 1985. ISBN 01-525-85.
-
GOODMAN, Nelson. Jazyky umění. Nástin teorie symbolů. Praha, 2007. ISBN 978-80-200-1519-8.
-
Krtička Jan; Prošek, Jan. Dokumentace umění. Ústí nad Labem: FUD UJEP, 2013.
-
LIŠKA, Pavel; SEDLÁKOVÁ, Radomíra (eds). Umění a architektura dnes.. Liberec, Fakulta architektury Technické.
|