Předmět: Trh umění

» Seznam fakult » FMK » KAME
Název předmětu Trh umění
Kód předmětu KAME/KTRHU
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Juřicová Karolína, Mgr.
Obsah předmětu
Úvod Vymezení pojmů 1. Způsob prodeje umění 1.1. Prodejní galerie 1.2. Aukční síně v ČR 1.3. Globální aukční síně 1.4. Dražby vs Internetový prodej 2. Sběratelé 2.1. Legislativa, budování sbírky 2.2. Vzestup soukromých sběratelů 2.3. Významné soukromé sbírky v ČR 2.4. Vzestup soukromých muzeí 3. Indexy trhu s uměním 3.1. Využití indexů: evaluace, investice, přehled 3.2. Český index - Art Plus 3.3. Světové indexy - Artprice, Artnet, Art Market Research 4. Umění jako investice 4.1. Sběratelé a zhodnocení uměleckého díla 4.2. Finanční fondy (Pro Arte) 4.3. Model finanční burzy (Artstaq) 4.4. Investiční půjčky (Mecenaeas)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 17 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Popsat základní struktury trhu umění Definovat dynamiku mezi primárním a sekundárním trhem umění a jakým způsobem probíhá v těchto trzích prodej Přehled v hlavních českých a zahraničích galeriích a aukčních domech Vysvětlit základní principy sběratelství a budování sbírky a vyjmenovat hlavní české a zahraniční sběratele Přehled a pochopení rozdílů mezi hlavními metrikami českého a zahraničního trhu Pochopení konceptu investičního potenciálu umění
Popsat základní struktury trhu umění Definovat dynamiku mezi primárním a sekundárním trhem umění a jakým způsobem probíhá v těchto trzích prodej Přehled v hlavních českých a zahraničích galeriích a aukčních domech Vysvětlit základní principy sběratelství a budování sbírky a vyjmenovat hlavní české a zahraniční sběratele Přehled a pochopení rozdílů mezi hlavními metrikami českého a zahraničního trhu Pochopení konceptu investičního potenciálu umění
Odborné dovednosti
Úspěšná orientace v trhu umění a faktorech, které ho formují Schopnost kriticky rozlišit a analyzovat kulturní hodnotu a tržní hodnotu Živý kontakt s trhem umění - formulace výzkumných témat a oslovení profesionálů a organizací v rámci výzkumu do předmětu Využití analytických nástrojů ke kvatitativní a kvalitativní analýze trhu umění Navržení a realizace výzkumu, který je zaměřen na vybraného umělce v kontextu trhu umění
Úspěšná orientace v trhu umění a faktorech, které ho formují Schopnost kriticky rozlišit a analyzovat kulturní hodnotu a tržní hodnotu Živý kontakt s trhem umění - formulace výzkumných témat a oslovení profesionálů a organizací v rámci výzkumu do předmětu Využití analytických nástrojů ke kvatitativní a kvalitativní analýze trhu umění Navržení a realizace výzkumu, který je zaměřen na vybraného umělce v kontextu trhu umění
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Doporučená literatura
  • DROZEN, František. Aukc?ní síne?. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1998. ISBN 80-7079-334-1.
  • Thompson, Don. Jak prodat vycpaného žraloka (za 12 miliónů dolarů). Zlín, 2010. ISBN 978-80-87162-58-3.
  • TŘEŠTÍK, Michael. Umění sbírat umění. Praha: Gasset, 2010. ISBN 978-80-87079-09-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr