|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Rekonstrukce, revitalizace a konverze 2. Současné české architektonické skupiny 3. Zlínské novostavby 4. Brněnská architektura po roce 1989 5. Nové knihovny u nás 6. CZ EXPO po roce 1989 7. Josef Pleskot 8. Ladislav Lábus 9. Martin Rajniš 10. Eva Jiřičná
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Všeobecný přehled o vývoji a dějinách české architektury od roku 2000. |
| Všeobecný přehled o vývoji a dějinách české architektury od roku 2000. |
| Výsledky učení |
|---|
| - Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady - Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 - Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic |
| - Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady - Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 - Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou českou architekturu - Prezentovat zadané téma |
| - Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou českou architekturu - Prezentovat zadané téma |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Kratochvíl Petr. Současná česká architektura a její témata.. Praha, Paseka, 2011. ISBN 978-80-7432-110-8.
-
Sládeček Jaroslav. Architekti CZ: 20 rozhovorů. Praha, Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5404-8.
|