Vyučující
|
-
Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
-
Koreňová Michaela, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod a orientace 2. Představení cílů kurzu a výstupů 3. Tour de Zlín: exkurze - kde získat materiály a komponenty 4. Tour de U16: seznámení s možnostmi výroby, technologie a stroje 5. Základy práce s nástroji (nůž, nůžky, lepení, spojování) 6. Zadání: objednat/obstarat materiály (Sneakerkit, Oh my shoes, alternativy) 7. Concept phase 8. Volba tématu (individuálně/skupinově) 9. Zpracování rešerše, moodboardu, inspiračních zdrojů 10. Diskuse o příběhu a identitě projektu 11. Zadání: dopracování moodboardu a příprava inspiračních podkladů 12. Ideation a prototypování 13. Skicování a kreslení návrhů obuvi 14. Mockupy z papíru/textilu, testování variant 15. Iterace návrhů, metodika designérského myšlení Setkání s odborníkem z praxe (designér/obuvník) Finalizace návrhů pro výrobu Creation & final development 16. Práce s materiálem: řezání, šití, kompletace Výroba obuvi podle návrhů Dokončení páru obuvi (cíl: hotový produkt na konci lekce) Krátká skupinová reflexe a prezentace výsledků Branding a vizuální identita 17. Vytvoření loga a společné identity (případně individuální značky + jednotící prvek) Návrh a výroba propagačních materiálů (nálepky, tagy, pohlednice, 3D objekty) Focení produktů, příprava vizuálů v grafických programech Diskuse nad podobou eventu/výstavy (scénář, forma instalace) Event / výstava 18. Dokončení propagačních materiálů Instalace, aranžování a prezentace produktů Závěrečný event/výstava: veřejná prezentace výsledků Dokumentace, zpětná vazba od účastníků a odborníka
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní orientace v oblasti designu a vizuální kultury |
základní orientace v oblasti designu a vizuální kultury |
povědomí o procesech návrhu (od nápadu k realizaci) |
povědomí o procesech návrhu (od nápadu k realizaci) |
znalost práce s vizuálními inspiračními zdroji (moodboard, rešerš) |
znalost práce s vizuálními inspiračními zdroji (moodboard, rešerš) |
základní orientace v digitálních nástrojích (grafické programy, prezentace) |
základní orientace v digitálních nástrojích (grafické programy, prezentace) |
Odborné dovednosti |
---|
schopnost pracovat v týmu a podílet se na skupinovém projektu |
schopnost pracovat v týmu a podílet se na skupinovém projektu |
schopnost prezentovat vlastní nápady ústně i vizuálně (skica, nákres, moodboard) |
schopnost prezentovat vlastní nápady ústně i vizuálně (skica, nákres, moodboard) |
manuální zručnost na základní úrovni (spracování usně na základní úrovni, lepení, šití, krájení, ) |
manuální zručnost na základní úrovni (spracování usně na základní úrovni, lepení, šití, krájení, ) |
schopnost zpracovat a obhájit projekt od konceptu po realizaci |
schopnost zpracovat a obhájit projekt od konceptu po realizaci |
schopnost adaptace a otevřenost mezioborové spolupráci |
schopnost adaptace a otevřenost mezioborové spolupráci |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Exkurze |
Exkurze |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Kolokvium |
Kolokvium |
Doporučená literatura
|
-
BAKER, Conny, Marcel den HOLLANDER, Ed van HINTE a Yvo ZIJLSTRA. ?Products that last: product design for circular business models. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2019. ISBN 9789063695224.
-
EPSTEIN, David. Why Generalists Triumph in a Specialized World. USA: Pinguin, 2021. ISBN 059318957.
-
KULA, Daniel, TERNAUX Éloide a HIRSINGER Quentin. Průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, 2012. ISBN 9-788-026-005-384.
-
MOTAWI, W., MOTAWI, A. Shoe Material Design Guide. 194 s.. Milton Keynes: Lightning Source, 2017. ISBN 9780998707044.
-
MOTAWI, Wade. ?How Shoes are Made: A behind the scenes look at a real sneaker factory. USA: Wade Motawi, 2017. ISBN 9781519389572.
-
STONEMAN, Paul. ?Soft innovation: economics, product aesthetics, and the creative industries. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-969702-1.
|