Předmět: Mezioborové kreativní dílny 1

» Seznam fakult » FMK » KAME
Název předmětu Mezioborové kreativní dílny 1
Kód předmětu KAME/KRDI1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
  • Koreňová Michaela, MgA.
Obsah předmětu
1. Úvod a orientace 2. Představení cílů kurzu a výstupů 3. Tour de Zlín: exkurze - kde získat materiály a komponenty 4. Tour de U16: seznámení s možnostmi výroby, technologie a stroje 5. Základy práce s nástroji (nůž, nůžky, lepení, spojování) 6. Zadání: objednat/obstarat materiály (Sneakerkit, Oh my shoes, alternativy) 7. Concept phase 8. Volba tématu (individuálně/skupinově) 9. Zpracování rešerše, moodboardu, inspiračních zdrojů 10. Diskuse o příběhu a identitě projektu 11. Zadání: dopracování moodboardu a příprava inspiračních podkladů 12. Ideation a prototypování 13. Skicování a kreslení návrhů obuvi 14. Mockupy z papíru/textilu, testování variant 15. Iterace návrhů, metodika designérského myšlení Setkání s odborníkem z praxe (designér/obuvník) Finalizace návrhů pro výrobu Creation & final development 16. Práce s materiálem: řezání, šití, kompletace Výroba obuvi podle návrhů Dokončení páru obuvi (cíl: hotový produkt na konci lekce) Krátká skupinová reflexe a prezentace výsledků Branding a vizuální identita 17. Vytvoření loga a společné identity (případně individuální značky + jednotící prvek) Návrh a výroba propagačních materiálů (nálepky, tagy, pohlednice, 3D objekty) Focení produktů, příprava vizuálů v grafických programech Diskuse nad podobou eventu/výstavy (scénář, forma instalace) Event / výstava 18. Dokončení propagačních materiálů Instalace, aranžování a prezentace produktů Závěrečný event/výstava: veřejná prezentace výsledků Dokumentace, zpětná vazba od účastníků a odborníka

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 22 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Odborné znalosti
základní orientace v oblasti designu a vizuální kultury
základní orientace v oblasti designu a vizuální kultury
povědomí o procesech návrhu (od nápadu k realizaci)
povědomí o procesech návrhu (od nápadu k realizaci)
znalost práce s vizuálními inspiračními zdroji (moodboard, rešerš)
znalost práce s vizuálními inspiračními zdroji (moodboard, rešerš)
základní orientace v digitálních nástrojích (grafické programy, prezentace)
základní orientace v digitálních nástrojích (grafické programy, prezentace)
Odborné dovednosti
schopnost pracovat v týmu a podílet se na skupinovém projektu
schopnost pracovat v týmu a podílet se na skupinovém projektu
schopnost prezentovat vlastní nápady ústně i vizuálně (skica, nákres, moodboard)
schopnost prezentovat vlastní nápady ústně i vizuálně (skica, nákres, moodboard)
manuální zručnost na základní úrovni (spracování usně na základní úrovni, lepení, šití, krájení, )
manuální zručnost na základní úrovni (spracování usně na základní úrovni, lepení, šití, krájení, )
schopnost zpracovat a obhájit projekt od konceptu po realizaci
schopnost zpracovat a obhájit projekt od konceptu po realizaci
schopnost adaptace a otevřenost mezioborové spolupráci
schopnost adaptace a otevřenost mezioborové spolupráci
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Exkurze
Exkurze
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Sebereflexe
Sebereflexe
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Kolokvium
Kolokvium
Doporučená literatura
  • BAKER, Conny, Marcel den HOLLANDER, Ed van HINTE a Yvo ZIJLSTRA. ?Products that last: product design for circular business models. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2019. ISBN 9789063695224.
  • EPSTEIN, David. Why Generalists Triumph in a Specialized World. USA: Pinguin, 2021. ISBN 059318957.
  • KULA, Daniel, TERNAUX Éloide a HIRSINGER Quentin. Průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, 2012. ISBN 9-788-026-005-384.
  • MOTAWI, W., MOTAWI, A. Shoe Material Design Guide. 194 s.. Milton Keynes: Lightning Source, 2017. ISBN 9780998707044.
  • MOTAWI, Wade. ?How Shoes are Made: A behind the scenes look at a real sneaker factory. USA: Wade Motawi, 2017. ISBN 9781519389572.
  • STONEMAN, Paul. ?Soft innovation: economics, product aesthetics, and the creative industries. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-969702-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr