|
Vyučující
|
-
Vázalová Gartnerová Eva, Mgr. Ph.D.
-
Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
-
Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Čeho si všímat v galerii z pohledu profesionála 2. Tým výstavy 3. Marketing - propagace, reklama a vztahy s veřejností 4. Texty k výstavě 5. Vztahy s médii 6. Příklad tiskové zprávy 7. Základy editorské činnosti 8. Smlouva o výpůjčce 9. Pojištění děl 10. Grantová gramotnost 11. Formulář grantu 12. Rozpočet grantu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 48 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost obecných dějin a dějin umění bakalářské stupně. Orientace v českém a středoevropském institucionálním galerijním prostředí. |
| Znalost obecných dějin a dějin umění bakalářské stupně. Orientace v českém a středoevropském institucionálním galerijním prostředí. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
| Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
| Studenti znají základní principy tvorby a realizace kulturních projektů. |
| Studenti znají základní principy tvorby a realizace kulturních projektů. |
| Studenti znají základní postupy v oblasti fundraisingu a sponzoringu kulturních projektů. |
| Studenti znají základní postupy v oblasti fundraisingu a sponzoringu kulturních projektů. |
| Studenti znají základní postupy v oblasti grantového řízení a vyhledávání finančních zdrojů pro kulturní projekty. |
| Studenti znají základní postupy v oblasti grantového řízení a vyhledávání finančních zdrojů pro kulturní projekty. |
| Studenti znají základní aspekty právního řízení v kulturní produkci. |
| Studenti znají základní aspekty právního řízení v kulturní produkci. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti dovedou plánovat a organizovat kulturní projekty. |
| Studenti dovedou plánovat a organizovat kulturní projekty. |
| Studenti dovedou efektivně komunikovat s potenciálními partnery, sponzory a grantovými organizacemi. |
| Studenti dovedou efektivně komunikovat s potenciálními partnery, sponzory a grantovými organizacemi. |
| Studenti dovedou sestavit kvalitní projektovou dokumentaci a grantové žádosti. |
| Studenti dovedou sestavit kvalitní projektovou dokumentaci a grantové žádosti. |
| Studenti dovedou dodržovat zákony a právní normy v kulturní produkci. |
| Studenti dovedou dodržovat zákony a právní normy v kulturní produkci. |
| Studenti dovedou vytvářet a implementovat efektivní marketingové strategie v kulturní produkci. |
| Studenti dovedou vytvářet a implementovat efektivní marketingové strategie v kulturní produkci. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Bourriaud, Nicolas. Altermodern Tate Trienal. London: Tate Publishing, 2009. London: Tate Publishing, 2009.
-
Didi-Huberman, Georges. Nynfa moderna.. Praha: Fra, 2008.
-
Didi-Huberman, Georges. Před časem.. Praha: Nakladatel:Barrister & Principal, 2008.
-
Foucault, Michel. Myšlení vnějšku. Praha, 2003.
-
GOMBRICH, Ernst, Hans. Umění a iluze: studie o psychologii obrazového znázorňování.. Praha, Odeon,, 1985. ISBN 01-525-85.
-
GOODMAN, Nelson. Jazyky umění. Nástin teorie symbolů. Praha, 2007. ISBN 978-80-200-1519-8.
-
Krtička Jan; Prošek, Jan. Dokumentace umění. Ústí nad Labem: FUD UJEP, 2013.
-
LIŠKA, Pavel; SEDLÁKOVÁ, Radomíra (eds). Umění a architektura dnes.. Liberec, Fakulta architektury Technické.
|