Vyučující
|
-
Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
-
Vázalová Gartnerová Eva, Mgr. Ph.D.
-
Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
1. Čeho si všímat v galerii z pohledu profesionála 2. Tým výstavy 3. Marketing - propagace, reklama a vztahy s veřejností 4. Texty k výstavě 5. Vztahy s médii 6. Příklad tiskové zprávy 7. Základy editorské činnosti 8. Smlouva o výpůjčce 9. Pojištění děl 10. Grantová gramotnost 11. Formulář grantu 12. Rozpočet grantu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 48 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
Výsledky učení |
---|
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
Student umí identifikovat klíčové faktory a trendy v oblasti financování kulturních institucí. |
Student umí identifikovat klíčové faktory a trendy v oblasti financování kulturních institucí. |
Student zná základní principy a techniky marketingu a propagace kulturních událostí. |
Student zná základní principy a techniky marketingu a propagace kulturních událostí. |
Student si osvojil základní pojmy z oblasti grantové politiky a sponzoringu v kultuře. |
Student si osvojil základní pojmy z oblasti grantové politiky a sponzoringu v kultuře. |
Student umí vysvětlit vliv vnějších faktorů, jako jsou ekonomické a politické faktory, na kulturní instituce. |
Student umí vysvětlit vliv vnějších faktorů, jako jsou ekonomické a politické faktory, na kulturní instituce. |
Odborné dovednosti |
---|
Student dokáže navrhnout finanční plán pro kulturní akci nebo projekt. |
Student dokáže navrhnout finanční plán pro kulturní akci nebo projekt. |
Student má schopnost vytvořit efektivní marketingovou strategii pro kulturní akci nebo projekt. |
Student má schopnost vytvořit efektivní marketingovou strategii pro kulturní akci nebo projekt. |
Student dokáže identifikovat vhodné zdroje financování a grantové programy pro kulturní instituci. |
Student dokáže identifikovat vhodné zdroje financování a grantové programy pro kulturní instituci. |
Student je schopen analyzovat a hodnotit účinnost finančních a marketingových strategií v kulturních institucích. |
Student je schopen analyzovat a hodnotit účinnost finančních a marketingových strategií v kulturních institucích. |
Student má schopnost řešit problémy a konflikty v oblasti financování a marketingu kulturních akcí a projektů. |
Student má schopnost řešit problémy a konflikty v oblasti financování a marketingu kulturních akcí a projektů. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
FILIPOVÁ, Marta a Matthew RAMPLEY. Možnosti vizuálních studií: obrazy, texty, interpretace. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, 2007. ISBN 978-80-87029-26-8.
-
Graham Gordon. Filosofie umění. Praha, 2004. ISBN 978-80-85947-53-3.
-
HORÁČEK, R. Galerijní animace a zprostředkovávání umění. Brno: Cerm, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
-
Koleček Michal. Okraj Obrazu. Ústí nad Labem, 2005. ISBN 80-7044-728-1.
-
Krtička Jan; Prošek, Jan. Dokumentace umění. Ústí nad Labem: FUD UJEP, 2013.
-
VESELÁ, Romana, ed. Místo sdílené uměním. Ústí nad Labem, 2014.
-
VESELÁ, Romana, ed. Pozice kurátor: poznámky správců umění a designu. Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2016.
|