|
Vyučující
|
-
Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu. Vymezení kulturních průmyslů, definice pojmůa základné problematiky 2. Komunikace globálních značek a KKP 3. Reklama, brandinga strategie v KKP 4. Umělecká a hudební činnost - galerie, festivaly, přehlídky 5. Platformy prezentace a síťování KKP 6. Klasické formy komunikace a prezentace (móda, umění, design a vizuální média ) 7. Aktuální trendy a formy prezentace na sociálních sítích, fenomén influencerů 8. Světové výstavy, módní veletrhy, evoluce trhu, geopolitika a průmysl 9. Exkurze 10. Produktový design, reklamní a herní průmysl 11. Kulturní instituce, politické organizace a KKP 12. Virtuální realita a virtuální móda
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| - formy komunikace různých odvětví kulturních a kreativních průmyslů |
| Pochopení metod a strategií pro efektivní komunikaci a marketing lokálních značek v kulturních a kreativních odvětvích. |
| Pochopení metod a strategií pro efektivní komunikaci a marketing lokálních značek v kulturních a kreativních odvětvích. |
| - formy komunikace různých odvětví kulturních a kreativních průmyslů |
| - znalosti z fungování světových přehlídek v oblasti designu a vizuálních oborů, |
| Znalost principů fungování online prostoru, sociálních sítí a jejich využití pro marketingové účely. |
| - znalosti z fungování světových přehlídek v oblasti designu a vizuálních oborů, |
| Znalost principů fungování online prostoru, sociálních sítí a jejich využití pro marketingové účely. |
| Povědomí o tvorbě, distribuci a analýze multimediálního obsahu a jeho roli v herním průmyslu. |
| Povědomí o tvorbě, distribuci a analýze multimediálního obsahu a jeho roli v herním průmyslu. |
| -užívání online prostoru a sociálních sítí |
| -užívání online prostoru a sociálních sítí |
| Znalost konceptu New European Bauhaus a jeho aplikace v moderních kulturních a kreativních projektech. |
| Znalost konceptu New European Bauhaus a jeho aplikace v moderních kulturních a kreativních projektech. |
| - marketing a branding jednotlivých kreativců, umělců a značek |
| - marketing a branding jednotlivých kreativců, umělců a značek |
| Povědomí o praktických příkladech efektivní komunikace a marketingu v oblastech módy, designu, filmu a herního designu. |
| Povědomí o praktických příkladech efektivní komunikace a marketingu v oblastech módy, designu, filmu a herního designu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| -orientace v oboru |
| -orientace v oboru |
| Schopnost efektivně komunikovat a prezentovat různé formy kulturních a kreativních odvětví v reálném podnikatelském a kulturním prostředí. |
| Schopnost efektivně komunikovat a prezentovat různé formy kulturních a kreativních odvětví v reálném podnikatelském a kulturním prostředí. |
| Dovednost využívat online prostor a sociální sítě pro komunikaci a marketing lokálních značek a projektů. |
| - schopnost komunikace v oblastech KODK |
| - schopnost komunikace v oblastech KODK |
| Dovednost využívat online prostor a sociální sítě pro komunikaci a marketing lokálních značek a projektů. |
| - efektivní komunikace nových podnikatelských nápadů s výtvarnými a dalšími uměleckými amarketingovými obory |
| Schopnost vytvářet a analyzovat obsah v oblasti multimédií a herního průmyslu. |
| - efektivní komunikace nových podnikatelských nápadů s výtvarnými a dalšími uměleckými amarketingovými obory |
| Schopnost vytvářet a analyzovat obsah v oblasti multimédií a herního průmyslu. |
| Dovednost spolupracovat s odborníky z různých uměleckých a marketingových oborů na nových podnikatelských nápadech. |
| Dovednost spolupracovat s odborníky z různých uměleckých a marketingových oborů na nových podnikatelských nápadech. |
| - praktické aplikace komunikačných znalostí |
| - praktické aplikace komunikačných znalostí |
| Schopnost aplikovat teoretické poznatky na praktických příkladech významných firem a projektů. |
| Schopnost aplikovat teoretické poznatky na praktických příkladech významných firem a projektů. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Exkurze |
| Exkurze |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNÁŘ, Pavel. Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. Praha, 2003. ISBN 978-80-7008-274-4.
-
CAVIES, E. Richard. Creative Industries. Harvard University, 2002. ISBN 9780674008083.
-
DAVIES, Rosamund. Introducing in Creative Industries. London, 2013. ISBN 1849205736.
-
Howkins, John. The creative economy : how people make money from ideas. London ; New York : Penguin Group, 2002. ISBN 978-0-14-028794-3.
-
SAINTILAN, P, SCHREIBER, D. Managing Organizations in the Creative Economy: Organizational Behaviour for the Cultural Sector. London, 2007. ISBN 978-1138184602.
|