Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Strategická analýza - poznávání trhů (PESTLE analýza, Porterův model, SWOT analýza). 2. Vize, mise a cíle firem působících v kulturních a kreativních průmyslech. 3. Identifikace zákaznických segmentů, hodnota pro zákazníka. 4. Business model Canvas vs. model Lean Canvas. 5. Business modely v online prostředí. 6. Význam lidských zdrojů a firemní kultury v business modelech. 7. Proces implementace business modelu - metodika Business Process Management. 8. Neetické a podvodné business modely. 9. Regionální a národní nástroje podpory implementace business modelu do praxe. 10. Příklady dobré praxe, tvorba podkladů pro vlastní business model. 11. Návrh vlastního business modelu. 12. Obhajoba vlastního business modelu v kolokviu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti v oblasti kulturních a kreativních průmyslů. |
Znalosti v oblasti kulturních a kreativních průmyslů. |
Výsledky učení |
---|
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty. |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty. |
1) Student umí definovat základy typy tržního prostředí a popsat jejich charakteristiky. 2) Student umí definovat základy typy obchodních vztahů a kontraktů a popsat jejich charakteristiky. 3) Student umí vysvětlit socioekonomické přínosy kulturně-kreativních odvětví. 4) Student umí charakterizovat interní i externí zákaznické segmenty v jednotlivých aplikacích kulturně-kreativních odvětví. 5) Student umí vysvětlit metodologii tvorby Lean Canvas v podmínkách kulturně-kreativních odvětví. |
1) Student umí definovat základy typy tržního prostředí a popsat jejich charakteristiky. 2) Student umí definovat základy typy obchodních vztahů a kontraktů a popsat jejich charakteristiky. 3) Student umí vysvětlit socioekonomické přínosy kulturně-kreativních odvětví. 4) Student umí charakterizovat interní i externí zákaznické segmenty v jednotlivých aplikacích kulturně-kreativních odvětví. 5) Student umí vysvětlit metodologii tvorby Lean Canvas v podmínkách kulturně-kreativních odvětví. |
Odborné dovednosti |
---|
1) Student dovede aplikovat představenou socioekonomickou teorii na oblast kulturně-kreativních odvětví. 2) Student dovede na základě osvojené socioekonomické teorie navrhovat dílčí části business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 3) Student dovede sestavit ekonomický plán k realizaci dílčích částí business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 4) Student v závěru kurzu dovede vytvořit plnohodnotný business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 5) Student v závěru kurzu dovede prezentovat a obhájit vlastní business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. |
1) Student dovede aplikovat představenou socioekonomickou teorii na oblast kulturně-kreativních odvětví. 2) Student dovede na základě osvojené socioekonomické teorie navrhovat dílčí části business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 3) Student dovede sestavit ekonomický plán k realizaci dílčích částí business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 4) Student v závěru kurzu dovede vytvořit plnohodnotný business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 5) Student v závěru kurzu dovede prezentovat a obhájit vlastní business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Hazdra, A. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
-
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
-
Srpová, Jitka. Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.
-
ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4008-9.
|