Předmět: Business modely v kulturních a kreativních odvětvích

» Seznam fakult » FMK » KAME
Název předmětu Business modely v kulturních a kreativních odvětvích
Kód předmětu KAME/KBMKO
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Trčka Lukáš, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Strategická analýza - poznávání trhů (PESTLE analýza, Porterův model, SWOT analýza). 2. Vize, mise a cíle firem působících v kulturních a kreativních průmyslech. 3. Identifikace zákaznických segmentů, hodnota pro zákazníka. 4. Business model Canvas vs. model Lean Canvas. 5. Business modely v online prostředí. 6. Význam lidských zdrojů a firemní kultury v business modelech. 7. Proces implementace business modelu - metodika Business Process Management. 8. Neetické a podvodné business modely. 9. Regionální a národní nástroje podpory implementace business modelu do praxe. 10. Příklady dobré praxe, tvorba podkladů pro vlastní business model. 11. Návrh vlastního business modelu. 12. Obhajoba vlastního business modelu v kolokviu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalosti v oblasti kulturních a kreativních průmyslů.
Znalosti v oblasti kulturních a kreativních průmyslů.
Výsledky učení
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty.
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické i praktické koncepty.
1) Student umí definovat základy typy tržního prostředí a popsat jejich charakteristiky. 2) Student umí definovat základy typy obchodních vztahů a kontraktů a popsat jejich charakteristiky. 3) Student umí vysvětlit socioekonomické přínosy kulturně-kreativních odvětví. 4) Student umí charakterizovat interní i externí zákaznické segmenty v jednotlivých aplikacích kulturně-kreativních odvětví. 5) Student umí vysvětlit metodologii tvorby Lean Canvas v podmínkách kulturně-kreativních odvětví.
1) Student umí definovat základy typy tržního prostředí a popsat jejich charakteristiky. 2) Student umí definovat základy typy obchodních vztahů a kontraktů a popsat jejich charakteristiky. 3) Student umí vysvětlit socioekonomické přínosy kulturně-kreativních odvětví. 4) Student umí charakterizovat interní i externí zákaznické segmenty v jednotlivých aplikacích kulturně-kreativních odvětví. 5) Student umí vysvětlit metodologii tvorby Lean Canvas v podmínkách kulturně-kreativních odvětví.
Odborné dovednosti
1) Student dovede aplikovat představenou socioekonomickou teorii na oblast kulturně-kreativních odvětví. 2) Student dovede na základě osvojené socioekonomické teorie navrhovat dílčí části business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 3) Student dovede sestavit ekonomický plán k realizaci dílčích částí business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 4) Student v závěru kurzu dovede vytvořit plnohodnotný business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 5) Student v závěru kurzu dovede prezentovat a obhájit vlastní business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví.
1) Student dovede aplikovat představenou socioekonomickou teorii na oblast kulturně-kreativních odvětví. 2) Student dovede na základě osvojené socioekonomické teorie navrhovat dílčí části business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 3) Student dovede sestavit ekonomický plán k realizaci dílčích částí business modelů v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 4) Student v závěru kurzu dovede vytvořit plnohodnotný business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví. 5) Student v závěru kurzu dovede prezentovat a obhájit vlastní business model v oblasti kulturně-kreativních odvětví.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Hazdra, A. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
  • OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
  • Srpová, Jitka. Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.
  • ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4008-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr