Předmět: Animace a galerijní pedagogika

» Seznam fakult » FMK » KAME
Název předmětu Animace a galerijní pedagogika
Kód předmětu KAME/KANIG
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Čada Martin, MgA.
  • Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Definice umění, definice animace, terminologie, současná situace umění ve vztahu k veřejnosti 2. Historie provozu umění, první veřejné sbírky 3. Opory a autority galerijní a muzejní pedagogiky 4. Galerijní lektor - pedagog či umělec, kompetence galerijního lektora, struktura animačního programu 5. Druhy animačních programů a jejich základní rozdělení 6. Praktické ukázky animačních programů v Krajské galerii výtvarného umění ve Zlíně - exkurze 8. Doplňující animační materiály, metodické a pracovní listy, samoobslužné pracovní listy

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 17 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Vysvětlit práci s animační programy a možnosti jejich využití.
Vysvětlit práci s animační programy a možnosti jejich využití.
Pojmenovat rozdíly mezi galerijní a muzejní expozicí.
Pojmenovat rozdíly mezi galerijní a muzejní expozicí.
Charakterizovat široké spektrum možností praktických úkolů jak jednotlivé druhy expozic nejlépe interpretovat.
Charakterizovat široké spektrum možností praktických úkolů jak jednotlivé druhy expozic nejlépe interpretovat.
Student bude mít znalosti o historickém kontextu a vývoji oboru galerijní pedagogiky.
Student bude mít znalosti o historickém kontextu a vývoji oboru galerijní pedagogiky.
Charakterizovat možnosti, příležitosti a metody pro vytvoření digitální reprezentace fyzického díla, včetně posouzení vhodných technologií a postupů.
Charakterizovat možnosti, příležitosti a metody pro vytvoření digitální reprezentace fyzického díla, včetně posouzení vhodných technologií a postupů.
Odborné dovednosti
Schopnost analyzovat skenované dílo a vybrat vhodné techniky pro jeho digitalizaci a zpracování do digitální podoby.
Schopnost analyzovat skenované dílo a vybrat vhodné techniky pro jeho digitalizaci a zpracování do digitální podoby.
Student je komunikativní, kreativní, je schopen individuální i kolektivní práce.
Student je komunikativní, kreativní, je schopen individuální i kolektivní práce.
Schopnost používat různé digitální nástroje a platformy pro dokumentaci, sdílení a interpretaci umění a kulturního dědictví.
Schopnost používat různé digitální nástroje a platformy pro dokumentaci, sdílení a interpretaci umění a kulturního dědictví.
Dovednost efektivně pracovat s daty, včetně použití cloudových technologií pro ukládání a interpretaci díla online.
Dovednost efektivně pracovat s daty, včetně použití cloudových technologií pro ukládání a interpretaci díla online.
Schopnost vizuálně interpretovat a navrhovat digitální reprezentace fyzických děl, včetně vytváření vizuálně atraktivních a funkčních digitálních výstupů.
Schopnost vizuálně interpretovat a navrhovat digitální reprezentace fyzických děl, včetně vytváření vizuálně atraktivních a funkčních digitálních výstupů.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Fulková, M. Diskurz umění a vzdělávání. Praha: H+H, 2008.
  • HORÁČEK, R. Galerijní animace a zprostředkovávání umění. Brno: Cerm, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
  • HORÁČEK, Radek a BABYRÁDOVÁ, Hana a HAVLÍK, Vladimír a kol. Umění v dialogu s veřejností ? Sborník z mezinárodního sympozia o zprostředkování současného umění. Brno: Dům umění města Brna, 1999.
  • HORÁČEK, Radek a ZÁLEŠÁK, Jan a kol. Aktuální otázky zprostředkování umění ? Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova.. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
  • SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky). 2. Díl. Praha: Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-130-3.
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní expozice jako edukační médium 1. díl ? Přístupy k tvorbě expozic a jejich inovace. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr