|
Vyučující
|
-
Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu, vysvětlení základních pojmů ve společenském i podnikatelském prostředí 2. Stručný vývoj designu ve 20. století 3. Vývojové souvislosti udržitelného designu, zelený design a zodpovědné podnikání 4. Sustainable fashion (Honest By, Christopher Reaburn) 5. "Rychlý design" versus fenomén: recyklace, upcyklace, zero waste, tzv.nová skromnost atd 7. Mezinárodní green aktivity (Fashion revolution ) 8. Uplatnění nových materiálu 9. Autoři, značky a firmy I 10. Exkurze, výstava I
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti získají znalosti o základních pojmech ve společenském i podnikatelském prostředí. |
| Studenti získají znalosti o základních pojmech ve společenském i podnikatelském prostředí. |
| Studenti získají znalosti z oblasti tohoto významného fenoménu v různých oblastech designérských činností a marketingu. |
| Studenti získají znalosti z oblasti tohoto významného fenoménu v různých oblastech designérských činností a marketingu. |
| Studenti se budouorientovat v aktivitách a oblastech "zeleného" designu, nových ekologických materiálů, či tvorby designu s přidanou hodnotou v hlavních oblastech kulturních a kreativních průmyslů. |
| Studenti se budouorientovat v aktivitách a oblastech "zeleného" designu, nových ekologických materiálů, či tvorby designu s přidanou hodnotou v hlavních oblastech kulturních a kreativních průmyslů. |
| Studenti získají přehled o významu a metodách ve společenském i podnikatelském prostředí. |
| Studenti získají přehled o významu a metodách ve společenském i podnikatelském prostředí. |
| Studenti se seznámí s mezinárodními aktivitami v oblasti ekologického designu. |
| Studenti se seznámí s mezinárodními aktivitami v oblasti ekologického designu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Schopnost orientovat se v mezinárodních aktivitách zeleného designu. |
| Schopnost orientovat se v mezinárodních aktivitách zeleného designu. |
| Budou schopni aplikovat zkušenosti v oblasti podnikání v KKO. |
| Budou schopni aplikovat zkušenosti v oblasti podnikání v KKO. |
| Studenti budou schopni uplatnit znalsoti nových materiálů v praxi. |
| Studenti budou schopni uplatnit znalsoti nových materiálů v praxi. |
| Budou schopni realizovat nápady respektující pravidla zelené politiky. |
| Budou schopni realizovat nápady respektující pravidla zelené politiky. |
| Budou schopni základní orientace a komunikace v oboru. |
| Budou schopni základní orientace a komunikace v oboru. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Hodnotící metody |
|---|
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Kolokvium |
| Kolokvium |
|
Doporučená literatura
|
-
BURNS, L. D., N. O. BRYANT. The Business of Fashion 3rd Edition: Designing, Manufacturing and Marketing. New York, 2007. ISBN 978-15-6367-570.
-
FLETCHER, K. Sustainable Fashion and Textiles: Second Edition. New York, 2014. ISBN 978-04-1564-456-3.
-
GLOGAZA, J. Slow Fashion - Módní revoluce. Praha: Alferia, 2021. ISBN 978-80-271-2108-3.
-
SOLANKI, S. et al. What does it mean to live in a material world, and how do materials of the past and present hold the keys to our future?. Prestel, 2018. ISBN 9783791384719.
-
ŠTRANEKOVÁ, M., ZAJACOVÁ, S. Slow Fashion - Módní revoluce. Praha: Alferia, 2021. ISBN 978-80-7454-474-3.
|