|
Vyučující
|
-
Kosnarová Venerová Tereza, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Teoretická část: základní informace k tématu inkluzivního designu. 2. Teoretická část: diskuze s odborníky z praxe 3. Praktická část: designový workshop, v rámci, kterého budou mít studenti možnost vyzkoušet si spolupráci s lidmi s odlišnou zkušeností (hendikep, věk, odlišná úroveň digitální gramotnosti).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Schopnost analyzovat skenované dílo a vybrat vhodné techniky pro jeho digitalizaci a zpracování do digitální podoby. |
| Schopnost analyzovat skenované dílo a vybrat vhodné techniky pro jeho digitalizaci a zpracování do digitální podoby. |
| Schopnost používat různé digitální nástroje a platformy pro dokumentaci, sdílení a interpretaci umění a kulturního dědictví. |
| Schopnost používat různé digitální nástroje a platformy pro dokumentaci, sdílení a interpretaci umění a kulturního dědictví. |
| Dovednost efektivně pracovat s daty, včetně použití cloudových technologií pro ukládání a interpretaci díla online. |
| Dovednost efektivně pracovat s daty, včetně použití cloudových technologií pro ukládání a interpretaci díla online. |
| Schopnost vizuálně interpretovat a navrhovat digitální reprezentace fyzických děl, včetně vytváření vizuálně atraktivních a funkčních digitálních výstupů. |
| Schopnost vizuálně interpretovat a navrhovat digitální reprezentace fyzických děl, včetně vytváření vizuálně atraktivních a funkčních digitálních výstupů. |
| Schopnost kriticky hodnotit možnosti, příležitosti a metody pro vytvoření digitální reprezentace fyzického díla, včetně posouzení vhodných technologií a postupů. |
| Schopnost kriticky hodnotit možnosti, příležitosti a metody pro vytvoření digitální reprezentace fyzického díla, včetně posouzení vhodných technologií a postupů. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Je schopen zorientovat se v aktuálním stavu dané problematiky a s výzvami, které s tématem souvisejí. |
| Je schopen zorientovat se v aktuálním stavu dané problematiky a s výzvami, které s tématem souvisejí. |
| Definovat, kde dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí. |
| Definovat, kde dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí. |
| Charakterizovat efektivní spolupráci ve fázi ideace a prototypování. |
| Charakterizovat efektivní spolupráci ve fázi ideace a prototypování. |
| Popsat a vybrat vhodné metody inkluzivního designu s ohledem na designovou vyspělost organizace. |
| Popsat a vybrat vhodné metody inkluzivního designu s ohledem na designovou vyspělost organizace. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Realizovat zapojení vyloučených uživatelů ve fázi výzkumu. |
| Realizovat zapojení vyloučených uživatelů ve fázi výzkumu. |
| Aplikovat vhodnou argumentaci pro zapojení metod inkluzivního designu v rámci běžného designového procesu v komerční organizaci. |
| Aplikovat vhodnou argumentaci pro zapojení metod inkluzivního designu v rámci běžného designového procesu v komerční organizaci. |
| Navrhnout úpravu designového procesu s ohledem na inkluzivní design a jeho přístupnost. |
| Navrhnout úpravu designového procesu s ohledem na inkluzivní design a jeho přístupnost. |
| Analyzovat přístupnost určitého prostoru nebo kulturní akce, identifikovat potenciální bariéry a popsat, jak ohrožují celkový zážitek návštěvníka. |
| Analyzovat přístupnost určitého prostoru nebo kulturní akce, identifikovat potenciální bariéry a popsat, jak ohrožují celkový zážitek návštěvníka. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
BUCHANAN, R. Wicked problems in design thinking. ISSN 07479360.
-
GILBERT, R. Inclusive Design for a Digital World: Designing with Accessibility in Mind. Apress, 2019. ISBN 13 978-1484250150.
-
PLUMBE, C., BERG, M. S., KUNUR, M., EIKHAUG, O., GHEERAWO, R., HOISAETHER, V., & VALFORT, M. Innovating with People ? The Business of Inclusive Design. Norwegian Design Council, 2010. ISBN 13 978-8299185226.
-
SWAN, Pouncey, PICKERING, Watson. Inclusive Design Principles. 2021.
|