Vyučující
|
-
Kosnarová Venerová Tereza, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Teoretická část: základní informace k tématu inkluzivního designu. 2. Teoretická část: diskuze s odborníky z praxe 3. Praktická část: designový workshop, v rámci, kterého budou mít studenti možnost vyzkoušet si spolupráci s lidmi s odlišnou zkušeností (hendikep, věk, odlišná úroveň digitální gramotnosti).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Odborné dovednosti |
---|
Schopnost analyzovat skenované dílo a vybrat vhodné techniky pro jeho digitalizaci a zpracování do digitální podoby. |
Schopnost analyzovat skenované dílo a vybrat vhodné techniky pro jeho digitalizaci a zpracování do digitální podoby. |
Schopnost používat různé digitální nástroje a platformy pro dokumentaci, sdílení a interpretaci umění a kulturního dědictví. |
Schopnost používat různé digitální nástroje a platformy pro dokumentaci, sdílení a interpretaci umění a kulturního dědictví. |
Dovednost efektivně pracovat s daty, včetně použití cloudových technologií pro ukládání a interpretaci díla online. |
Dovednost efektivně pracovat s daty, včetně použití cloudových technologií pro ukládání a interpretaci díla online. |
Schopnost vizuálně interpretovat a navrhovat digitální reprezentace fyzických děl, včetně vytváření vizuálně atraktivních a funkčních digitálních výstupů. |
Schopnost vizuálně interpretovat a navrhovat digitální reprezentace fyzických děl, včetně vytváření vizuálně atraktivních a funkčních digitálních výstupů. |
Schopnost kriticky hodnotit možnosti, příležitosti a metody pro vytvoření digitální reprezentace fyzického díla, včetně posouzení vhodných technologií a postupů. |
Schopnost kriticky hodnotit možnosti, příležitosti a metody pro vytvoření digitální reprezentace fyzického díla, včetně posouzení vhodných technologií a postupů. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Je schopen zorientovat se v aktuálním stavu dané problematiky a s výzvami, které s tématem souvisejí. |
Je schopen zorientovat se v aktuálním stavu dané problematiky a s výzvami, které s tématem souvisejí. |
Definovat, kde dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí. |
Definovat, kde dochází k exkluzi, případně k diskriminaci určité skupiny lidí. |
Charakterizovat efektivní spolupráci ve fázi ideace a prototypování. |
Charakterizovat efektivní spolupráci ve fázi ideace a prototypování. |
Popsat a vybrat vhodné metody inkluzivního designu s ohledem na designovou vyspělost organizace. |
Popsat a vybrat vhodné metody inkluzivního designu s ohledem na designovou vyspělost organizace. |
Odborné dovednosti |
---|
Realizovat zapojení vyloučených uživatelů ve fázi výzkumu. |
Realizovat zapojení vyloučených uživatelů ve fázi výzkumu. |
Aplikovat vhodnou argumentaci pro zapojení metod inkluzivního designu v rámci běžného designového procesu v komerční organizaci. |
Aplikovat vhodnou argumentaci pro zapojení metod inkluzivního designu v rámci běžného designového procesu v komerční organizaci. |
Navrhnout úpravu designového procesu s ohledem na inkluzivní design a jeho přístupnost. |
Navrhnout úpravu designového procesu s ohledem na inkluzivní design a jeho přístupnost. |
Analyzovat přístupnost určitého prostoru nebo kulturní akce, identifikovat potenciální bariéry a popsat, jak ohrožují celkový zážitek návštěvníka. |
Analyzovat přístupnost určitého prostoru nebo kulturní akce, identifikovat potenciální bariéry a popsat, jak ohrožují celkový zážitek návštěvníka. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
BUCHANAN, R. Wicked problems in design thinking. ISSN 07479360.
-
GILBERT, R. Inclusive Design for a Digital World: Designing with Accessibility in Mind. Apress, 2019. ISBN 13 978-1484250150.
-
PLUMBE, C., BERG, M. S., KUNUR, M., EIKHAUG, O., GHEERAWO, R., HOISAETHER, V., & VALFORT, M. Innovating with People ? The Business of Inclusive Design. Norwegian Design Council, 2010. ISBN 13 978-8299185226.
-
SWAN, Pouncey, PICKERING, Watson. Inclusive Design Principles. 2021.
|