|
Vyučující
|
-
Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
-
Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Vývoj projektu 2. Rozpočtování a financování 3. Řízení týmu a týmové role 4. Vyhledávání míst a postprodukce 5. Právní a etickými aspekty spojené s vytvářením obsahu pro digitální platformy
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti absorbují základní terminologii z oboru a prakticky připraví a zorganizují vlastní projekty z oblasti KKO. |
| Studenti absorbují základní terminologii z oboru a prakticky připraví a zorganizují vlastní projekty z oblasti KKO. |
| Studenti získají teoretické základy a porozumí klíčovým konceptům a terminologii v oblasti kreativních a kulturních průmyslů. |
| Studenti získají teoretické základy a porozumí klíčovým konceptům a terminologii v oblasti kreativních a kulturních průmyslů. |
| Studenti se seznámí se základními nástroji a principy nezbytnými pro realizaci projektů v oblasti digitální kultury |
| Studenti se seznámí se základními nástroji a principy nezbytnými pro realizaci projektů v oblasti digitální kultury |
| Budou schopni rozpoznat a analyzovat vlivy, které působí na lokální i mezinárodní kulturní sféru, včetně reflexe institucí. |
| Budou schopni rozpoznat a analyzovat vlivy, které působí na lokální i mezinárodní kulturní sféru, včetně reflexe institucí. |
| Naučí se základy výzkumných metod v kontextu digitální kultury a kreativních průmyslů. |
| Naučí se základy výzkumných metod v kontextu digitální kultury a kreativních průmyslů. |
| Budou informováni o současných trendech, výzvách a příležitostech v kreativních a kulturních odvětvích. |
| Budou informováni o současných trendech, výzvách a příležitostech v kreativních a kulturních odvětvích. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Rozvoj schopnosti efektivně komunikovat a prezentovat své projekty před různými publikami, včetně odborníků a veřejnosti. |
| Rozvoj schopnosti efektivně komunikovat a prezentovat své projekty před různými publikami, včetně odborníků a veřejnosti. |
| Schopnost organizovat týmovou práci, vést projekty a koordinovat mezioborovou spolupráci. |
| Schopnost organizovat týmovou práci, vést projekty a koordinovat mezioborovou spolupráci. |
| Schopnost využívat technologické vybavení v galerii G18, výzkumné laboratoři RedLAB a imerzivní laboratoři k realizaci projektů. |
| Schopnost využívat technologické vybavení v galerii G18, výzkumné laboratoři RedLAB a imerzivní laboratoři k realizaci projektů. |
| Dovednost efektivně pracovat v interkulturních a mezioborových týmech, což zahrnuje pochopení různých perspektiv a přístupů. |
| Dovednost efektivně pracovat v interkulturních a mezioborových týmech, což zahrnuje pochopení různých perspektiv a přístupů. |
| Rozvoj měkkých dovedností, jako je týmová práce, řešení problémů, kritické myšlení a adaptabilita, které jsou klíčové pro úspěch v kreativních odvětvích. |
| Rozvoj měkkých dovedností, jako je týmová práce, řešení problémů, kritické myšlení a adaptabilita, které jsou klíčové pro úspěch v kreativních odvětvích. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Pozorování |
| Pozorování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
CIKÁNEK, M. a kol. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2013. ISBN 9788070082744.
-
FLEW, Terry. The creative industies: culture and policy. Los Angeles, Calif.: SAGE. 2012.
-
Habermas, J. Strukturální přeměna veřejnosti. Praha: OIKOYMENH, 2000.
-
HAMPEL, Annika. Fair cooperation: a new paradigm for culural diplomacy and arts management. Bruxelles. 2017.
-
MAIELLO, Giuseppe a Ondřej ROUBAL. Média a kultura: od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace. Praha. 2020.
-
MILLER, Vincent. Understanding digital culture. Thousand Oaks. 2020.
-
MIRZOEFF, Nicholas. Jak vidět svět. Praha: ArtMap, 2018. ISBN 978-80-906599-5-7.
|