|
Vyučující
|
-
Děkanovská Irena, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu, objasnění základních pojmů a jejich souvztažností 2. Typologie kulturního dědictví v oblasti hmotné kultury, aktéři a subjekty animace kulturního dědictví 3. Sociokulturní diskurz animace kulturního dědictví 4. Pedagogický diskurz animace kulturního dědictví 5. Umělecký diskurz animace kulturního dědictví 6. Evropské přístupy k animaci kultury a kulturního dědictví, jejich zakotvení ve Státních kulturních politikách a praktické postupy implementace 7. Animace kultury a kulturního dědictví zakotvené v dokumentu Statní kulturní politiky MK ČR 8. Metodiky animačních projektů, se zacílením na evaluační procesy 9. Animace v oblasti uměleckých oborů: Literatura 10. Hudba 11. Výtvarné umění 12. Divadlo, tanec 13. Film
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 17 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student má schopnost propojit kulturní dědictví a teorii animace, vnímat interdisciplinární šíři hlubokého vhledu do tématu, schopnost využít znalosti postupů projektového managementu při zpracování tématu, uplatnit komunikační dovednosti při zapojení do realizovaného projektu. |
| Student má schopnost propojit kulturní dědictví a teorii animace, vnímat interdisciplinární šíři hlubokého vhledu do tématu, schopnost využít znalosti postupů projektového managementu při zpracování tématu, uplatnit komunikační dovednosti při zapojení do realizovaného projektu. |
| Pochopení základních teorií sociokulturní animace v sociologii a pedagogice volného času. |
| Pochopení základních teorií sociokulturní animace v sociologii a pedagogice volného času. |
| Znalost vědecky podložených metod a přístupů k oživení kulturního dědictví. |
| Znalost vědecky podložených metod a přístupů k oživení kulturního dědictví. |
| Povědomí o příkladech úspěšných animačních projektů z různých uměleckých oborů a jejich aplikace. |
| Povědomí o příkladech úspěšných animačních projektů z různých uměleckých oborů a jejich aplikace. |
| Pochopení významu kulturního dědictví pro formování a posilování kolektivní identity obyvatel. |
| Pochopení významu kulturního dědictví pro formování a posilování kolektivní identity obyvatel. |
| Znalost limitů a možností (znovu)zapojení kulturních statků do současného společenského kontextu. |
| Znalost limitů a možností (znovu)zapojení kulturních statků do současného společenského kontextu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Schopnost navrhnout, připravit a realizovat animační projekt zaměřený na oživení kulturního dědictví. |
| Schopnost navrhnout, připravit a realizovat animační projekt zaměřený na oživení kulturního dědictví. |
| Dovednost aplikovat teorie sociokulturní animace v praxi, zejména v kontextu kulturního dědictví. |
| Dovednost aplikovat teorie sociokulturní animace v praxi, zejména v kontextu kulturního dědictví. |
| Schopnost kreativně a kriticky uvažovat o metodách a možnostech zapojení kulturních statků do kolektivní identity. |
| Schopnost kreativně a kriticky uvažovat o metodách a možnostech zapojení kulturních statků do kolektivní identity. |
| Dovednost efektivně spolupracovat s ostatními studenty při vytváření a realizaci animačních projektů. |
| Dovednost efektivně spolupracovat s ostatními studenty při vytváření a realizaci animačních projektů. |
| Schopnost prezentovat a propagovat vlastní animační projekty, včetně přípravy vhodných materiálů a komunikace s veřejností. |
| Schopnost prezentovat a propagovat vlastní animační projekty, včetně přípravy vhodných materiálů a komunikace s veřejností. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
BARANČINCOVÁ, Svatava. Studie současného stavu podpory umění. Praha. 2009.
-
KAPLÁNEK, Michal. Animace: studijní text pro přípravu animátorů mládeže. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0565-4.
-
SIOSTRZONEK, Jiří. Animace kultury. Opava. 2009.
-
TYSLOVÁ, Irena a kol. Metodiky animačních procesů v kultuře. Praha. 2012.
|