|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do výzkumu a práce s daty - význam výzkumu, práce s potřebami, základní typy výzkumu a výzkumných metod 2. Aplikace a využití dat - příklady z praxe, jak a kde se dají data všude využít, etické aspekty práce s daty 3. Základy metodologie - příprava výzkumného projektu, tvorba session guide, výzkumné cíle, výzkumná omezení 4. Kvantitativní metody výzkumu - dotazníkové šetření, NPS, kódování dat, vizualizace dat, datová analýza, big data 5. Kvalitativní metody výzkumu - metody human-centred-design, testy konceptů, uživatelské testování, pocitové mapy 6. Sekundární data - přehled zdrojů sekundárních dat, desk research, interní výzkumy a práce s daty 7. Sekundární data - trend reporty, panelová data, firemní a oborové analýzy 8. Kognitivní zkreslení a jak s nimi pracovat 9. Nástroje pro práci s daty - vizualizace, interpretace, nástroje pro práci s daty, datová analýza, PowerBI, Google Data Studio apod. 10. Cílová skupina - rekrutace, tvorba hypotéz a vhledů, tvorba segmentace a zákaznických person 11. Výzkumné agentury - jak to funguje, role v týmu, produkty výzkumných agentur, tvorba briefu pro výzkumnou agenturu 12. Propojení cílů instituce a sběr dat - jaká data a analýzy potřebujeme pro sledování naplňování cílů instituce nebo projektu 13. Prezentace dat - vizualizace, interpretace týmů, jak pracovat s daty uvnitř organizace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 9 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| |
| |
| Pochopení důležitosti dat a práce s nimi |
| Pochopení důležitosti dat a práce s nimi |
| Pochopení základní metodologie, jak s daty pracovat a interpretovat je (kvantitativní vs kvalitativní data) |
| Pochopení základní metodologie, jak s daty pracovat a interpretovat je (kvantitativní vs kvalitativní data) |
| Základní znalost a orientace v nástrojích pro vyhodnocování a prezentaci dat |
| Základní znalost a orientace v nástrojích pro vyhodnocování a prezentaci dat |
| Morální aspekty při práci s daty |
| Morální aspekty při práci s daty |
| Vědomá práce s kognitivními zkresleními |
| Vědomá práce s kognitivními zkresleními |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Vytvoření výzkumného briefu |
| Vytvoření výzkumného briefu |
| Práce s daty uvnitř organizací nebo projektech (návaznosti na strategické dokumenty a cíle organizace) |
| Práce s daty uvnitř organizací nebo projektech (návaznosti na strategické dokumenty a cíle organizace) |
| Schopnost nastavit sběr dat či sekundárních zdrojů |
| Schopnost nastavit sběr dat či sekundárních zdrojů |
| Schopnost dát doporučení a udělat rozhodnutí na základě dat |
| Schopnost dát doporučení a udělat rozhodnutí na základě dat |
| Schopnost realizovat a vyhodnotit základní výzkumné metody (dotazník, hloubkový rozhovor) |
| Schopnost realizovat a vyhodnotit základní výzkumné metody (dotazník, hloubkový rozhovor) |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
GEMIGNANI, Chris. Efektivní analýza a využití dat. Praha. 2015.
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Kupka, Karel. Statistické řízení jakosti : interaktivní analýza a interpretace dat pro řízení jakosti a ekonomiku. Pardubice : TriloByte, 1997. ISBN 802381818X.
|