Předmět: Základy vizuální komunikace 2

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Základy vizuální komunikace 2
Kód předmětu KAGD/ZVK2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět seznamuje studenty s celou škálou propagačních prostředků od písma po webové prezentace a principy jejich tvorby. Jsou probírány základní principy práce s prvky grafického designu: písmo, sazba, barva, text a ilustrace, práce s fotografií. Tvorba logotypů, firemních tiskovin, bulletinu, letáku, plakátu, obalu apod.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Studium na FMK
Studium na FMK
-definovat základní pojmy z oblasti tvorby grafických propagačních prostředků -vyjmenovat základní typy propagačních prostředků -schopnost definovat zadání (brief) pro tvorbu propagačních prostředků -vysvětlit v čem jsou propagační prostředky stále potřebné -rozpoznat kvalitní a nekvalitní propagační prostředky
-definovat základní pojmy z oblasti tvorby grafických propagačních prostředků -vyjmenovat základní typy propagačních prostředků -schopnost definovat zadání (brief) pro tvorbu propagačních prostředků -vysvětlit v čem jsou propagační prostředky stále potřebné -rozpoznat kvalitní a nekvalitní propagační prostředky
-define basic concepts in the field of creating graphic promotional media -list the basic types of promotional media -be able to define a brief for the creation of promotional media -explain how promotional materials are still needed -recognise high quality and low quality promotional materials
-define basic concepts in the field of creating graphic promotional media -list the basic types of promotional media -be able to define a brief for the creation of promotional media -explain how promotional materials are still needed -recognise high quality and low quality promotional materials
Odborné dovednosti
-využívat základní propagační prostředky v praxi -identifikovat potřebu použití těchto prostředků v praxi -stanovit a definovat cíle jejich účinnosti na zákazníky a zhodnotit výsledek -definovat dlouhodobé používaní takových prostředků (firemní tiskoviny, zpravodaj) -používat nejnovější typy propagačních prostředků (např. dynamické prezentace)
-využívat základní propagační prostředky v praxi -identifikovat potřebu použití těchto prostředků v praxi -stanovit a definovat cíle jejich účinnosti na zákazníky a zhodnotit výsledek -definovat dlouhodobé používaní takových prostředků (firemní tiskoviny, zpravodaj) -používat nejnovější typy propagačních prostředků (např. dynamické prezentace)
-use basic promotional tools in practice -identify the need to use these resources in practice -establish and define the objectives of their effectiveness on customers and evaluate the result -define the long-term use of such means (company printed materials, newsletter) -use the latest types of promotional tools (e.g. dynamic presentations)
-use basic promotional tools in practice -identify the need to use these resources in practice -establish and define the objectives of their effectiveness on customers and evaluate the result -define the long-term use of such means (company printed materials, newsletter) -use the latest types of promotional tools (e.g. dynamic presentations)
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student má po absolvování předmětu zvýšenou schopnost odborně posuzovat, zadávat projekty s oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů.
Student má po absolvování předmětu zvýšenou schopnost odborně posuzovat, zadávat projekty s oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů.
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné době
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné době
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - the ability to professionally assess promotional and print materials - the ability to explain the function of promotional media in the present day
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - the ability to professionally assess promotional and print materials - the ability to explain the function of promotional media in the present day
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designéry
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designéry
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designér
- popsat základní propagační tiskové prostředky - definovat základní pojmy s oblasti tiskových technologií - vysvětlit nutnost použití propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - definovat základní údaje pro vznik propagačních prostředků - pomocí tzv. ,,briefu" definovat přesně práci pro grafické designér
- describe the basic promotional print media - define basic concepts in the field of printing technology - explain the need to use promotional material and other printed materials - to define the basic data for the creation of promotional media - use the 'brief' to define exactly what a graphic designer's
- describe the basic promotional print media - define basic concepts in the field of printing technology - explain the need to use promotional material and other printed materials - to define the basic data for the creation of promotional media - use the 'brief' to define exactly what a graphic designer's
Odborné dovednosti
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné dob
- vyjmenovat základní propagační tiskové prostředky - vysvětlit základní pojmy s oblasti tiskových technologií - zadávat projekty z oblasti propagačních prostředků a dalších tiskových materiálů - schopnost odborně posuzovat propagační a tiskové materiály - schopnost objasnit funkci propagačních prostředků v současné dob
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - ability to professionally assess promotional and print materials - ability to use promotional materials in practice
- name the basic promotional print media - explain the basic concepts of printing technology - commission projects in the field of promotional material and other printed material - ability to professionally assess promotional and print materials - ability to use promotional materials in practice
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Ambrose, Gavin. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
  • Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
  • Dusong, Jean-Duc. Typografie od olova k počítačům. 1. vyd. Praha : Svojtka a Vašut, 1997. ISBN 8071802964.
  • Parker, Roger C. Profesionální design v reklamě. Brno : Softpress, 2000. ISBN 8090282407.
  • Pincas, Stéphane. Dějiny reklamy. V Praze : Slovart : Taschen, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6.
  • Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr