Předmět: Základy vizuální komunikace 1

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Základy vizuální komunikace 1
Kód předmětu KAGD/ZVK1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět zahrnuje jednotlivé části: Corporate design jako součást CI, základní pojmy CD, historické kořeny CD, vizuální typologie značek, současné trendy, design manuál, struktura a účel použití.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Studium na FMK
Studium na FMK
-popsat historický vývoj corporate designu a osobností, které ho ovlivnili -seznámit se s jednotlivými typy corporate designu a použitím v praxi -vysvětlit základní typy vizuálních identit a logotypů -definovat základní požadavky na vznik nového vizuálního stylu -vysvětlit co je manuál jedotného vizuálního stylu a jak s ním pracovat
-popsat historický vývoj corporate designu a osobností, které ho ovlivnili -seznámit se s jednotlivými typy corporate designu a použitím v praxi -vysvětlit základní typy vizuálních identit a logotypů -definovat základní požadavky na vznik nového vizuálního stylu -vysvětlit co je manuál jedotného vizuálního stylu a jak s ním pracovat
-describe the historical development of corporate design and the personalities who influenced it -learn about the different types of corporate design and its application in practice -explain the basic types of visual identities and logotypes -define the basic requirements for the creation of a new visual style -explain what a visual style manual is and how to work with it
-describe the historical development of corporate design and the personalities who influenced it -learn about the different types of corporate design and its application in practice -explain the basic types of visual identities and logotypes -define the basic requirements for the creation of a new visual style -explain what a visual style manual is and how to work with it
Odborné dovednosti
-využívat dosažení znalosti v oblasti corporate designu (CD) -stanovit základní cíle při řešení nového řešení CD, nebo redesignu stávajícího -schopnost spolupracovat týmově na těchto projektech spolu s grafickými designéry -schopnost odborně posuzovat předložené nové řešení v oblasti CD -prosazovat v praxi nejnovější trendy v oblasti CD s využitím nových technologií
-využívat dosažení znalosti v oblasti corporate designu (CD) -stanovit základní cíle při řešení nového řešení CD, nebo redesignu stávajícího -schopnost spolupracovat týmově na těchto projektech spolu s grafickými designéry -schopnost odborně posuzovat předložené nové řešení v oblasti CD -prosazovat v praxi nejnovější trendy v oblasti CD s využitím nových technologií
-exploit the attainment of knowledge in the field of corporate design (CD) -establish the basic objectives when solving a new CD solution or redesigning an existing one -Ability to work as a team on these projects with graphic designers -the ability to professionally assess new CD solutions submitted -adopt the latest CD trends in practice using new technologies
-exploit the attainment of knowledge in the field of corporate design (CD) -establish the basic objectives when solving a new CD solution or redesigning an existing one -Ability to work as a team on these projects with graphic designers -the ability to professionally assess new CD solutions submitted -adopt the latest CD trends in practice using new technologies
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student - absolvent předmětu se dokáže orientovat v problematice corporate designu a je schopen prakticky používat nabyté znalosti v praxi. Měl by dokázat jak zadávat, tak hodnotit projekty z oblasti CD.
Student - absolvent předmětu se dokáže orientovat v problematice corporate designu a je schopen prakticky používat nabyté znalosti v praxi. Měl by dokázat jak zadávat, tak hodnotit projekty z oblasti CD.
- objasnění historického vývoje Corporate Designu (CD) a Corporate Identity (CI) - definování jednotlivých pojmů a funkcí z oblasti CD a CI - popsat zásady používání manuálu vizuálního stylu v praxi - schopnost odborně i kriticky posuzovat jednotlivé prvky CD - schopnost objasnit a vysvětlovat funkci CD a CI v současné době i budoucnosti
- objasnění historického vývoje Corporate Designu (CD) a Corporate Identity (CI) - definování jednotlivých pojmů a funkcí z oblasti CD a CI - popsat zásady používání manuálu vizuálního stylu v praxi - schopnost odborně i kriticky posuzovat jednotlivé prvky CD - schopnost objasnit a vysvětlovat funkci CD a CI v současné době i budoucnosti
- objasnění historického vývoje Corporate Designu (CD) a Corporate Identity (CI) - definování jednotlivých pojmů a funkcí z oblasti CD a CI - vysvětlit klientovi co je to CD a CI a jejich význam v současné době - schopnost definovat vizuální styl (CD) a vizuální design - vysvětlit strategický význam důsledného používaní CD a CI v praxi
- objasnění historického vývoje Corporate Designu (CD) a Corporate Identity (CI) - definování jednotlivých pojmů a funkcí z oblasti CD a CI - vysvětlit klientovi co je to CD a CI a jejich význam v současné době - schopnost definovat vizuální styl (CD) a vizuální design - vysvětlit strategický význam důsledného používaní CD a CI v praxi
- clarification of the historical development of Corporate Design (CD) and Corporate Identity (CI) - the ability to professionally and critically assess individual elements of a CD and CI - describe the principles of using the visual style manual in practice - the ability to professionally and critically assess individual elements of a CD - the ability to explain and explain the function of CD and CI in the present and future
- clarification of the historical development of Corporate Design (CD) and Corporate Identity (CI) - defining individual concepts and functions in the field of CD and CI - explain to the client what CD and CI are and their importance today - ability to define visual style (CD) and visual design - explain the strategic importance of consistent use of CD and CI in practice
- clarification of the historical development of Corporate Design (CD) and Corporate Identity (CI) - defining individual concepts and functions in the field of CD and CI - explain to the client what CD and CI are and their importance today - ability to define visual style (CD) and visual design - explain the strategic importance of consistent use of CD and CI in practice
- clarification of the historical development of Corporate Design (CD) and Corporate Identity (CI) - the ability to professionally and critically assess individual elements of a CD and CI - describe the principles of using the visual style manual in practice - the ability to professionally and critically assess individual elements of a CD - the ability to explain and explain the function of CD and CI in the present and future
- objasnění historického vývoje Corporate Designu (CD) a Corporate Identity (CI) - definování jednotlivých pojmů a funkcí z oblasti CD a CI - vysvětlit klientovi co je to CD a CI a jejich význam v současné době - schopnost definovat vizuální styl (CD) a vizuální design - vysvětlit strategický význam důsledného používaní CD a CI v praxi
- objasnění historického vývoje Corporate Designu (CD) a Corporate Identity (CI) - definování jednotlivých pojmů a funkcí z oblasti CD a CI - vysvětlit klientovi co je to CD a CI a jejich význam v současné době - schopnost definovat vizuální styl (CD) a vizuální design - vysvětlit strategický význam důsledného používaní CD a CI v praxi
Odborné dovednosti
- využívat v praxi základní nástroje vizuální komunikace CD a CI - identifikovat základní individuální grafické prvky při tvorbě CD - popsat zásady používání manuálu vizuálního stylu v praxi - schopnost odborně i kriticky posuzovat jednotlivé prvky CD - schopnost objasnit a vysvětlovat funkci CD a CI v současné době i budoucnosti
- využívat v praxi základní nástroje vizuální komunikace CD a CI - identifikovat základní individuální grafické prvky při tvorbě CD - popsat zásady používání manuálu vizuálního stylu v praxi - schopnost odborně i kriticky posuzovat jednotlivé prvky CD - schopnost objasnit a vysvětlovat funkci CD a CI v současné době i budoucnosti
- use basic visual communication tools CD and CI in practice - identify the basic individual graphic elements when creating a CD - describe the principles of using the visual style guide in practice - ability to assess individual elements of a CD both professionally and critically - the ability to explain and explain the function of CD and CI in the present and future
- use basic visual communication tools CD and CI in practice - identify the basic individual graphic elements when creating a CD - describe the principles of using the visual style guide in practice - ability to assess individual elements of a CD both professionally and critically - the ability to explain and explain the function of CD and CI in the present and future
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • kolektiv autorů. Identita společnosti, publikace pro interní potřebu SPT TELECOM. Praha, 2004.
  • kolektiv autorů. Total Identity. Amsterdam, 2004.
  • M. Kotyza, O. Kafka. CORPORATE IDENTITY SET. 2. vydání PRAHA Kafka Design Studio, 2006.
  • Meggs, Philip B. A History of Graphic Design. USA, 1998.
  • Mollerup, P. Marks of Excellence.
  • Svoboda, Václav. Corporate identity : učební text. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2003. ISBN 8073181061.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr