Vyučující
|
-
Kožušková Lívia, Mgr. art. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
- Předmět zahrnuje kreslení podle živého modelu - Procvičování kánonů jednotlivých částí lidského těla - Výuku základních anatomických pojmů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky. |
Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky. |
Výsledky učení |
---|
Student je schopný základního prostorového náčrtu. |
Student je schopný základního prostorového náčrtu. |
Student prochází vysvětlivkami o vybraných částech lidského těla, jeho funkce, studium anatomie. |
Student prochází vysvětlivkami o vybraných částech lidského těla, jeho funkce, studium anatomie. |
Student se seznamuje s principy jak zakreslit objekt, později figuru umístěnou v prostoru. |
Student se seznamuje s principy jak zakreslit objekt, později figuru umístěnou v prostoru. |
Začíná jednoduchými objekty, později se přechází ke složitějším formám zobrazování. |
Začíná jednoduchými objekty, později se přechází ke složitějším formám zobrazování. |
Jedno a dvouúběžníková perspektiva / víceúběžníková perspektiva, její pochopení. |
Jedno a dvouúběžníková perspektiva / víceúběžníková perspektiva, její pochopení. |
V procesu výuky postupně dokáže definovat, popsat a zobrazit složitou postavu člověka v pohybu a v prostoru, platí to i o objektu. |
V procesu výuky postupně dokáže definovat, popsat a zobrazit složitou postavu člověka v pohybu a v prostoru, platí to i o objektu. |
Odborné dovednosti |
---|
Naučí se analyzovat a zakreslit jednoduché tvary v prostoru. |
Naučí se analyzovat a zakreslit jednoduché tvary v prostoru. |
Nabyde schopnost zakreslovat složitejší tvary v prostoru na základě zvládnutí nejprve těch jednodušších. |
Nabyde schopnost zakreslovat složitejší tvary v prostoru na základě zvládnutí nejprve těch jednodušších. |
Pochopení a následné použití principů světla vs. stín v kresbě. |
Pochopení a následné použití principů světla vs. stín v kresbě. |
Od všeobecného ke konkrétnímu, od jednoduchého ke složitému. |
Od všeobecného ke konkrétnímu, od jednoduchého ke složitému. |
Student je studiem kresby člověka a obecně, veden ke kritickému myšlení, analýza vs. syntéza. Platí i u kresby neživého objektu nebo zátiší. |
Student je studiem kresby člověka a obecně, veden ke kritickému myšlení, analýza vs. syntéza. Platí i u kresby neživého objektu nebo zátiší. |
Po absolvování kurzu je schopen nabyté v tématu figura člověka aplikovat do praxe v designu a navrhování. |
Po absolvování kurzu je schopen nabyté v tématu figura člověka aplikovat do praxe v designu a navrhování. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace |
Demonstrace |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
HALE, R, B. COYLE, T. Albinus on Anatomy. New York: Dover, 1988. ISBN 0-486-25836-X.
-
PARK, K. Andreas Vesalius. De Humani Corporis Fabrica. 1998.
-
3. McMINN, R. HUTCHINGS, R. PEGINGTON, J. ABRAHAMS, P. Human anatomy. Hong Kong: Mosby, 1993. ISBN 0 7234 1915 9.
|