Předmět: Corporate design

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Corporate design
Kód předmětu KAGD/XCOD
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Illík Rostislav, dr ak. soch.
Obsah předmětu
Předmět zahrnuje jednotlivé části: Corporate design jako součást CI, základní pojmy CD, historické kořeny CD, vizuální typologie značek, současné trendy, design manuál, struktura a účel použití.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
-describe the historical development of corporate design and the personalities who influenced it -learn about the different types of corporate design and its application in practice -explain the basic types of visual identities and logotypes -define the basic requirements for the creation of a new visual style -explain what a visual style manual is and how to work with it
-describe the historical development of corporate design and the personalities who influenced it -learn about the different types of corporate design and its application in practice -explain the basic types of visual identities and logotypes -define the basic requirements for the creation of a new visual style -explain what a visual style manual is and how to work with it
Odborné dovednosti
-exploit the attainment of knowledge in the field of corporate design (CD) -establish the basic objectives when solving a new CD solution or redesigning an existing one -Ability to work as a team on these projects with graphic designers -the ability to professionally assess new CD solutions submitted -adopt the latest CD trends in practice using new technologies
-exploit the attainment of knowledge in the field of corporate design (CD) -establish the basic objectives when solving a new CD solution or redesigning an existing one -Ability to work as a team on these projects with graphic designers -the ability to professionally assess new CD solutions submitted -adopt the latest CD trends in practice using new technologies
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student - absolvent předmětu se dokáže orientovat v problematice corporate designu a je schopen prakticky používat nabyté znalosti v praxi. Měl by dokázat jak zadávat, tak hodnotit projekty z oblasti CD.
Student - absolvent předmětu se dokáže orientovat v problematice corporate designu a je schopen prakticky používat nabyté znalosti v praxi. Měl by dokázat jak zadávat, tak hodnotit projekty z oblasti CD.
- clarification of the historical development of Corporate Design (CD) and Corporate Identity (CI) - defining individual concepts and functions in the field of CD and CI - explain to the client what CD and CI are and their importance today - ability to define visual style (CD) and visual design - explain the strategic importance of consistent use of CD and CI in practice
- clarification of the historical development of Corporate Design (CD) and Corporate Identity (CI) - defining individual concepts and functions in the field of CD and CI - explain to the client what CD and CI are and their importance today - ability to define visual style (CD) and visual design - explain the strategic importance of consistent use of CD and CI in practice
Odborné dovednosti
- use basic visual communication tools CD and CI in practice - identify the basic individual graphic elements when creating a CD - describe the principles of using the visual style guide in practice - ability to assess individual elements of a CD both professionally and critically - the ability to explain and explain the function of CD and CI in the present and future
- use basic visual communication tools CD and CI in practice - identify the basic individual graphic elements when creating a CD - describe the principles of using the visual style guide in practice - ability to assess individual elements of a CD both professionally and critically - the ability to explain and explain the function of CD and CI in the present and future
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • kolektiv autorů. Identita společnosti, publikace pro interní potřebu SPT TELECOM. Praha, 2004.
  • kolektiv autorů. Total Identity. Amsterdam, 2004.
  • M. Kotyza, O. Kafka. CORPORATE IDENTITY SET. 2. vydání PRAHA Kafka Design Studio, 2006.
  • Meggs, Philip B. A History of Graphic Design. USA, 1998.
  • Mollerup, P. Marks of Excellence.
  • Svoboda, Václav. Corporate identity : učební text. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2003. ISBN 8073181061.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr