Vyučující
|
-
Chorý Ondřej, M. A. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
účast na aktuálních zadáních v ateliéru meziateliérová spolupráce vizuální systémy orientační systém vlastní autorské projekty z oblasti grafického designu kulturní, sociální téma komerční téma
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
analýza zadání, rešerše, souvislosti, řešení, která naplňují kritéria vztahu formy a obsahu, orientace v současném technologickém vývoji |
analýza zadání, rešerše, souvislosti, řešení, která naplňují kritéria vztahu formy a obsahu, orientace v současném technologickém vývoji |
Odborné dovednosti |
---|
Student umí spojit technické aspekty oboru GD s tvůrčí a individuální tvorbou, vnímá oborové přesahy a realizuje vlastní vize grafickými prostředky. |
Student umí spojit technické aspekty oboru GD s tvůrčí a individuální tvorbou, vnímá oborové přesahy a realizuje vlastní vize grafickými prostředky. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit systém grafického vizuálního stylu |
vysvětlit systém grafického vizuálního stylu |
popsat současný vývoj médií ve vztahu ke grafickému designu |
popsat současný vývoj médií ve vztahu ke grafickému designu |
popsat parametry návrhu orientačního systému |
popsat parametry návrhu orientačního systému |
popsat specifika výstupů pro tisk, digitální a 3D prostředí |
popsat specifika výstupů pro tisk, digitální a 3D prostředí |
vysvětlit vliv nových technologií a softwaru na obor |
vysvětlit vliv nových technologií a softwaru na obor |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout vizuální styl jako systém |
navrhnout vizuální styl jako systém |
navrhnout orientační, navigační systém |
navrhnout orientační, navigační systém |
aplikovat vhodně vizuální styl v tiskovém, digitálním a 3D prostoru |
aplikovat vhodně vizuální styl v tiskovém, digitálním a 3D prostoru |
prezentovat a zdůvodnit návrh klientovi |
prezentovat a zdůvodnit návrh klientovi |
navrhnout vlastní projekt |
navrhnout vlastní projekt |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Známkou |
Známkou |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Lorenz, Martin. Flexible Visual Systems. Slanted Publishers, 2021. ISBN 978-3948440305.
-
Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
-
Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.
|