|
Vyučující
|
-
Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
piktogramy, symboly logo, logotyp písmo a typografie ilustrace fotografie doplňující grafika vizuální motiv formát kompozice kontrast, rytmus tvar a barva
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 66 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 100 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Exkurze
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní orientace v grafickém designu, typografii, ilustraci, použití fotografie |
| základní orientace v grafickém designu, typografii, ilustraci, použití fotografie |
| Student ovládá tyto dovednosti: v kresbě (symboly, stylizace), kompozici písma a obrazu (značka, logotyp, layout jednoduchých tiskovin) a plní úkoly související s aplikací písma a obrazu v jednotlivých kategoriích grafického designu. |
| Student ovládá tyto dovednosti: v kresbě (symboly, stylizace), kompozici písma a obrazu (značka, logotyp, layout jednoduchých tiskovin) a plní úkoly související s aplikací písma a obrazu v jednotlivých kategoriích grafického designu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| představit kvalitní portfolio s pracemi z oblasti grafického designu nebo příbuzných výtvarných a designérských oborů |
| představit kvalitní portfolio s pracemi z oblasti grafického designu nebo příbuzných výtvarných a designérských oborů |
| navrhnout grafickou značku funkčně používat typografii pracovat s barvami v grafickém designu vytvořit nosný vizuální motiv vytvořit rešerši k dané problematice |
| navrhnout grafickou značku funkčně používat typografii pracovat s barvami v grafickém designu vytvořit nosný vizuální motiv vytvořit rešerši k dané problematice |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat funkci písma a typografie |
| popsat funkci písma a typografie |
| popsat aplikaci ilustrace a fotografie v grafickém designu |
| popsat aplikaci ilustrace a fotografie v grafickém designu |
| vysvětlit vlastnosti formátu, kompozice v grafickém designu |
| vysvětlit vlastnosti formátu, kompozice v grafickém designu |
| vysvětlit základy použití barev |
| vysvětlit základy použití barev |
| popsat svůj pracovní postup |
| popsat svůj pracovní postup |
| Odborné dovednosti |
|---|
| použít funkčně písmo a typografii v návrhu |
| použít funkčně písmo a typografii v návrhu |
| aplikovat ilustrace a fotografie v návrhu |
| aplikovat ilustrace a fotografie v návrhu |
| pracovat s vlastnostmi formátu, kompozice v návrhu |
| pracovat s vlastnostmi formátu, kompozice v návrhu |
| navrhnout použití barev |
| navrhnout použití barev |
| stanovit svůj pracovní postup |
| stanovit svůj pracovní postup |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Známkou |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
|
Doporučená literatura
|
-
Lorenz, Martin. Flexible Visual Systems. Slanted Publishers, 2021. ISBN 978-3948440305.
-
Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
-
Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
-
Olins, Wally. Brand new: nová podoba značek. Praha: Slovart, 2016. ISBN 9788075290472.
-
Olins, Wally. Corporate identity : making business strategy visible through design. London : Thames & Hudson, 1989. ISBN 0-500-27808-3.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.
|