|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Grafická úprava knihy (obsah a forma) 2. Analýza výtisku knihy (zákres struktury knihy, názvosloví) 3. Kompozice dvoustrany (proporce, kontrast, umístění) 4. Layout (zrcadlo sazby, grid) 5. Symetrie a asymetrie 6. Výběr písma (fonty, párování fontů, stupně, řezy) 7. Metrika návrhu (typografický a obrazový bod) 8. Parametry sazby (hladká sazba, odstavec, zarovnání, proklad) 9. Obrazový materiál v publikaci 10. Nátisk, korektura, maketa 11. Digitální publikace (e-pub) 12. Ekonomická publikace (samizdat, fanzin) 13. Časopis, komplexní sazba
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
|
Doporučená literatura
|
-
BLAŽEK, Filip. TYPO-KNIHA. Praha: UMPRUM, 2022. ISBN 978-80-88308-70-6.
-
BROWN, Tim. A Pocket Guide to Combining Typefaces. Five Simple Steps, 2013. ISBN 978-1-907828-17-1.
-
BROWN, Tim. Flexible Typesetting. A Book Apart, New York, 2018. ISBN 978-1-937557-71-3.
-
FELICI, James. The Complete Manual of Typography: A Guide to Setting Perfect Type. Adobe Press, 2012. ISBN 78-0-321-77326-5.
-
TSCHICHOLD, Jan. The Form of the Book. Hartley & Marks. 1991. ISBN 978-0881791167.
-
WIEDEMANN, Julius. MULLER, Jens. The History of Graphic Design. Vol. 1, 1890?1959. Cologne. Taschen. 2017.
-
WIEDEMANN, Julius. MULLER, Jens. The History of Graphic Design. Vol. 2, 1960?today. Cologne. Taschen. 2018.
|