|
Vyučující
|
-
Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Vizuální komunikace 2. Firemní identita 3.-4. Soutěže na jednotný vizuální styl 5. Plakáty a jejich novodobé varianty 6.-7. Vliv technologií na grafický design 8. Písmo a typografie 9. Tvorba písma 10. Publikační design 11.-12. Příběhy grafického designu (několik významných osobností světového GD) 13. Příběhy grafického designu (několik významných osobností českého GD)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Všeobecný kulturní přehled. |
| Všeobecný kulturní přehled. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Nevyžaduje se žádná speciální dovednost. |
| Nevyžaduje se žádná speciální dovednost. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - vyjmenuje prostředky informační grafiky - definuje roli informační grafiky v každodenním životě - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu - popíše význam plakátu jako informační platformy i jako sběratelského artefaktu - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje obsahující zajímavé realizace grafického designu |
| - vyjmenuje prostředky informační grafiky - definuje roli informační grafiky v každodenním životě - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu - popíše význam plakátu jako informační platformy i jako sběratelského artefaktu - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje obsahující zajímavé realizace grafického designu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - aplikuje teoretické znalosti o grafickém designu při konkrétních praktických realizacích - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra |
| - vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - aplikuje teoretické znalosti o grafickém designu při konkrétních praktických realizacích - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
|
Doporučená literatura
|
-
časopisy FONT a Designum. .
-
BERAN, Vladimír a kolektiv. Typografický manuál. Praha: Kafka design, 2012.
-
BLAŽEK, Filip. Typokniha: Průvodce tvorbou tiskovin. UMPRUM. 2020.
-
Noga Pavel. Od designu k designu. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9273-0.
-
WIEDEMANN, Julius. The History of Graphic Design. Vol. 1, 1890?1959. Cologne, 2017.
-
WIEDEMANN, Julius. The History of Graphic Design. Vol. 2, 1960-today. Cologne, 2018.
|