|
Vyučující
|
-
Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Co to je grafický design? 2. Čím vším se grafičtí designéři zabývají? 3. Jaká je všeobecná představa o grafickém designu a jak je tomu v profesionální praxi? 4. Grafický design a reklama 5. Grafický design na hranici umění 6. Grafický design a sociální projekty 7.-8. Grafický design a informační grafika 9. Problematika druhé gramotnosti 10. Zodpovědnost grafického designéra 11. Významné muzejní instituce zabývající se sbírkami grafického designu 12. Odborné časopisy a informační kanály o grafickém designu 13. Soutěže a mezinárodní přehlídky grafického designu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
| všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
| všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
| všeobecný kulturní přehled - např. zájem o výtvarné umění, literaturu, hudbu, film divadlo atd. |
| Výsledky učení |
|---|
| student umí vysvětlit vliv technologií na historický vývoj grafického designu student vnímá hranici mezi grafickým designem a volným uměním student chápe sociální roli grafického designu a zodpovědnost grafického designéra student umí popsat rol iinformačního designu v každodenním životě student dokáže vysvětlit pojem vizuální identita |
| student umí vysvětlit vliv technologií na historický vývoj grafického designu student vnímá hranici mezi grafickým designem a volným uměním student chápe sociální roli grafického designu a zodpovědnost grafického designéra student umí popsat rol iinformačního designu v každodenním životě student dokáže vysvětlit pojem vizuální identita |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student se dokáže orientovat v oboru Grafický design Student nachází souvislosti mezi historickým vývojem a současností v oboru grafický design student si je vědom mezioborových souvislostí mezi grafickým designem a příbuznými disciplínami student dokáže o grafickém designu diskutovat student dokáže své názory na grafický design prezentovat také písemně |
| Student se dokáže orientovat v oboru Grafický design Student nachází souvislosti mezi historickým vývojem a současností v oboru grafický design student si je vědom mezioborových souvislostí mezi grafickým designem a příbuznými disciplínami student dokáže o grafickém designu diskutovat student dokáže své názory na grafický design prezentovat také písemně |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
časopisy FONT a Designum. .
-
Anna Gerber; Anna Lutz. Influences. A Lexicon of Contemporary Graphic design.. Berlin, 2006.
-
Livingston, Alan. The Thames & Hudson dictionary of graphic design and designers. London ; New York, N.Y. : Thames & Hudson, 2003. ISBN 0-500-20353-9.
-
Noga Pavel. Design na cestě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-133-6.
-
Poulin, Richard. Jazyk grafického designu. Slovart Praha. 2012.
-
WIEDEMANN, Julius. The History of Graphic Design. Vol. 1, 1890?1959. Cologne, 2017.
-
WIEDEMANN, Julius. The History of Graphic Design. Vol. 2, 1960-today. Cologne, 2018.
|