|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení se software pro tvorbu bitmapových obrazů 2. Barva RGB, Lab, CMYK, stupně šedi, rozlišení, obrazové body 3. Formáty, základní nástroje, zvětšení, zmenšení 4. Retušování 5. Vrstvy a kanály, masky 6. Práce s barvami a barevná úprava 7. Práce s textem, typografie 8. Efekty 9. Kombinace textu a obrazu 10. Práce s fotografií 11. Práce s pozadím a vrstvami 12. 3D světla a stíny 13. Tvorba postprodukce
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu popsat metody použité při zpracování úkolu analyzovat stávající stav řešené problematiky vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení |
| definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu popsat metody použité při zpracování úkolu analyzovat stávající stav řešené problematiky vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rozvíjet kritické uvažování pracovat v s širším kontextu tvorby v designu koncepčně zpracovat zadané téma zařadit svou práci do kontextu současného umění technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
| rozvíjet kritické uvažování pracovat v s širším kontextu tvorby v designu koncepčně zpracovat zadané téma zařadit svou práci do kontextu současného umění technologicky zpracovat zvolený (zadaný) materiál |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat základní klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu analyzovat zadaný problém popsat metody použité při zpracování úkolu nastavit cíle projektu navrhnout řešení daného projektu |
| definovat základní klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu analyzovat zadaný problém popsat metody použité při zpracování úkolu nastavit cíle projektu navrhnout řešení daného projektu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. popsat metody použité při zpracování úkolu zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
| definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu. popsat metody použité při zpracování úkolu zdůvodnit volbu způsobu vizualizace. vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Rešerše |
| Rešerše |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Praktický Photoshop: naučte se jednoduché, ale efektivní techniky. Praha: Omega Publishing Group, 2019.
-
CAPLIN, Steve. 100 % Photoshop. Brno : Computer Press, 2012. ISBN 9788025137086.
-
FAULNKNER Andrew, CHAVEZ Conrad. Adobe Photoshop CC: Oficiální výukový kurz.. Computer Press. ISBN 9788025147412.
-
Fraser, Bruce. Správa barev : průvodce profesionála v grafice a pre-pressu. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 8072269437.
-
KELBY, Scott. Tipy a triky pro Photoshop. Brno: Computer Press, 2018. ISBN 9788025149287.
-
PELÁNEK, Radek. Želví grafika: exkurze do programování, geometrie a umění. Brno : Computer Press, 2018. ISBN 9788025149058.
|