|
Vyučující
|
-
Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Základní dokument, seznámení s vektorem a vektorizací 2. Barvy v Illustrátoru, základní nástroje 3. Používané formáty, seznámení s křivkami a křivkováním 4. Rozšířené nástroje a efekty 5. Práce s písmem a typografií 6. Práce s pokročilou typografií a použití vektorizovaného obrazu 7. Práce s perem a štětci, tvorba vlastních štětců 8. Práce se stopami a symboly 9. Práce s knihovnami v Illustrátoru 10. Prolínání obrazu, přechody a mřížky 11. Průhlednost, živé efekty a grafické styly 12. 3D efekty a jejich použití 13. Práce s bitmapovou a vektorovou grafikou
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozlišovat mezi bitmapovou a vektorovou grafikou. Zvolit vhodný software k požadovanému úkolu. |
| Rozlišovat mezi bitmapovou a vektorovou grafikou. Zvolit vhodný software k požadovanému úkolu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Použít program Adobe Photoshop a Adobe Illustrátor pro základní úkoly, využít jeho funkce. Přichystat si potřebný materiál pro plnění nastavených úkolů. |
| Použít program Adobe Photoshop a Adobe Illustrátor pro základní úkoly, využít jeho funkce. Přichystat si potřebný materiál pro plnění nastavených úkolů. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat základní nástroje pro tvorbu vektorové grafiky vyjmenovat základní nástroje pro bitmapovou grafiku popsat rozdíl mezi vektorovým a bitmapovým softwarem popsat obsahové zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu popsat technické zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu |
| vyjmenovat základní nástroje pro tvorbu vektorové grafiky vyjmenovat základní nástroje pro bitmapovou grafiku popsat rozdíl mezi vektorovým a bitmapovým softwarem popsat obsahové zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu popsat technické zpracování prezentace vlastního vizuálního stylu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využít aplikaci Adobe Photoshop v daném i vlastním projektu využít aplikaci Adobe Illustrator v daném i vlastním projektu navrhnout prezentaci vlastního projektu aplikovat vektorové formáty do bitmapowého softwaru vytvářet mockupy k prezentaci vytvořit logomanuál s využitím kombinací daných programů |
| využít aplikaci Adobe Photoshop v daném i vlastním projektu využít aplikaci Adobe Illustrator v daném i vlastním projektu navrhnout prezentaci vlastního projektu aplikovat vektorové formáty do bitmapowého softwaru vytvářet mockupy k prezentaci vytvořit logomanuál s využitím kombinací daných programů |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
|
Doporučená literatura
|
-
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: designové myšlení. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 9788025132456.
-
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: formát. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 9788025129661.
-
HASHIMOTO, Alan. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 9788025121665.
-
Kolektiv. Oficiální výukový kurz Adobe Illustrátor CS6. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 9788025137925.
-
LEA, Derek. Kreativní grafika: ilustrace, umělecké techniky a 3D kresby kombinující Photoshop s aplikacemi Illustrator, Poser, Painter, Cinema 4D a ZBrush. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978802513469.
-
Steuer, Sharon. Mistrovství v Adobe Illustrator : tipy, efekty, kouzla. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1778-1.
-
WOOD, Brian. Adobe Illustrator CC: Ai: oficiální výukový kurz. Brno : Computer Press, 2017. ISBN 9788025148624.
|