|
Vyučující
|
-
Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 3. Typografie ve 3d (materiály, technologie tradiční i současné, hmat) 4. - 5. Obalová technika (průzkum, analýza stavu, materiály, technologie, model, maketa) 6. - 7. Kombinace materiálů (vlastnosti materiálů, průzkum v reálném prostředí, materiálový moodboard, párování materiálů) 8. - 10. Grafický design v prostoru (průzkum a analýza materiálů v exteriéru, architektura a typografie, výstavnictví, expozice, orientační systémy, ekonomické materiály, nové udržitelné a ekologické materiály, ušlechtilé materiály, perspex, sklo, průhlednost, scénografie) 11. - 13. Graf. design ve virtuálním prostředí (průzkum stavu, fluidní typografie, text ve VR, 3d typografie ve VR, povrchy, barevnost, osvětlení tvaru, prostoru)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| uvažování nad daným tématem základní znalost historie grafického designu základní znalost vizuální komunikace schopnost vytváření rešerší na dané téma |
| uvažování nad daným tématem základní znalost historie grafického designu základní znalost vizuální komunikace schopnost vytváření rešerší na dané téma |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikace vizuální komunikace do daného projektu schopnost využívat grafický software vytvoření rešerše na dané téma schopnost práce na individuálním projektu |
| aplikace vizuální komunikace do daného projektu schopnost využívat grafický software vytvoření rešerše na dané téma schopnost práce na individuálním projektu |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| ovládá teoretické znalosti týkající se problematiky navrhování vizuálních řešení umí definovat pojmy grafického designu má náhled do historie vizuální komunikace umí analyzovat problém týkající se vizuální komunikace |
| ovládá teoretické znalosti týkající se problematiky navrhování vizuálních řešení umí definovat pojmy grafického designu má náhled do historie vizuální komunikace umí analyzovat problém týkající se vizuální komunikace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvládne navrhnout vlastní grafické řešení orientuje se v software určených pro grafické práce orientuje se v problematice typografie a umí ji využít orientuje se problematice grafického designu v prostoru umí navrhnout a vyrobit vlastní obal produktu |
| zvládne navrhnout vlastní grafické řešení orientuje se v software určených pro grafické práce orientuje se v problematice typografie a umí ji využít orientuje se problematice grafického designu v prostoru umí navrhnout a vyrobit vlastní obal produktu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rešerše |
| Rešerše |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
JEDLIČKA, Wendy. Packaging Sustainability: Tools, Systems and Strategies for Innovative Package Design. Wiley, 2008.
-
M. Huebner, S. Ehmann, R. Klanten. Tactile: High Touch Visuals. Gestalten, 2007. ISBN 9783899552003.
-
O'CONNOR, R. M. Wayfinding: The Science and Mystery of How Humans Navigate the World. St. Martin's Press, 2019. ISBN 9781925712759.
-
Sven Ehmann. Tangible: High Touch Visuals. ISBN 978-3899552324.
|