|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Realizační proces v grafickém designu Řemeslník, autor nebo producent? Politika graf. designu 1 (společenské vztahy, komunikace, organizace zakázky) Politika graf. designu 2 (prezentace zakázky) Politika graf. designu 3 (soutěže, tendry) Metody graf. designu 1 (workflow, brief, brainstorming, vizualizace, diagram) Metody graf. designu 2 (analýza, návrh, selekce, hodnocení, prototyp, test) Technologie 1 (tisk, správa barev, pre-press, papír) Technologie 2 (materiály, 3D) Technologie 3 (digitální média) Technologie 4 (maketa, model, mock-up) Ekonomika graf. designu 1 (strategie, pracovní pozice, agentury, spolupráce, svobodné povolání) Ekonomika graf. designu 2 (kalkulace) Ekonomika graf. designu 3 (smlouva, autorská práva, termíny, honorář) Portfolio, sociální sítě, osobní workflow a produkce
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v aktuálních i historických výrobních, společenských, ekonomických procesech spojených s grafickým designem |
| orientovat se v aktuálních i historických výrobních, společenských, ekonomických procesech spojených s grafickým designem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatné koncepční myšlení, schopnost analýzy stavu |
| samostatné koncepční myšlení, schopnost analýzy stavu |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| realizační proces v grafickém designu |
| realizační proces v grafickém designu |
| autor nebo producent |
| autor nebo producent |
| metody produkce v grafickém designu |
| metody produkce v grafickém designu |
| vztahy v realizaci grafického designu |
| vztahy v realizaci grafického designu |
| ekonomika grafického designu |
| ekonomika grafického designu |
| implementation process in graphic design author or producer production methods in graphic design relationships in graphic design implementation economics of graphic design |
| implementation process in graphic design author or producer production methods in graphic design relationships in graphic design implementation economics of graphic design |
| Odborné dovednosti |
|---|
| řídit proces realizace zakázky |
| řídit proces realizace zakázky |
| komunikovat s klientem a výrobou |
| komunikovat s klientem a výrobou |
| prezentovat úspěšně návrh |
| prezentovat úspěšně návrh |
| orientovat se v technologii výroby |
| orientovat se v technologii výroby |
| zvládnout ekonomickou stránku zakázky |
| zvládnout ekonomickou stránku zakázky |
| manage the process of order implementation communicate with the client and production present a successful design be familiar with production technology handle the economic side of the job |
| manage the process of order implementation communicate with the client and production present a successful design be familiar with production technology handle the economic side of the job |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Pracovní činnosti (dílny) |
| Pracovní činnosti (dílny) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Recenze |
| Recenze |
|
Doporučená literatura
|
-
Bourriaud, Nicolas. Postprodukce. Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
-
Twemlow, Alice. What Is Graphic Design For?. RotoVision, 2006. ISBN 978-2940361076.
|