|
Vyučující
|
-
Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
- Vlastní portfólio - Výběr školitele a příprava zadání magisterské závěrečné práce - Průběžně pracují na svých autorských projektech a speciálních úkolech, které podněcují tvůrčí myšlení
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů, Exkurze
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Profesionální znalosti grafických programů. Dovednost tvůrčím způsoben aplikovat principy GD při řešní úkolů. Znalost postprodukce tistěných médií. Schopnost komunikace při týmové realizaci zadání. |
| Profesionální znalosti grafických programů. Dovednost tvůrčím způsoben aplikovat principy GD při řešní úkolů. Znalost postprodukce tistěných médií. Schopnost komunikace při týmové realizaci zadání. |
| Výsledky učení |
|---|
| - umí přemýšlet v mezioborových souvislostech - umí obhájit vlastní kreativní řešení - umí vybrat a popsat technologický postup vhodný pro realizaci designového projektu - dokáže sestavit rozpočet projektu včetně jeho realizační fáze - dokáže vysvětlit technologovi v tiskárně nebo např. programátorovi digitálních médií, co a jak má zrelizovat |
| - umí přemýšlet v mezioborových souvislostech - umí obhájit vlastní kreativní řešení - umí vybrat a popsat technologický postup vhodný pro realizaci designového projektu - dokáže sestavit rozpočet projektu včetně jeho realizační fáze - dokáže vysvětlit technologovi v tiskárně nebo např. programátorovi digitálních médií, co a jak má zrelizovat |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostaně navrhne komplexní kreativní řešení designové zakázky navrhne komplexní kreativní řešení designové zakázky ve spolupráci v tvůrčím týmu ovládá software nutný k návrhové činnosti v oblasti grafického designu aplikuje mezioborové znalosti při realizaci designových zakázek ovládá umění prezentace vlastních designových řešení |
| samostaně navrhne komplexní kreativní řešení designové zakázky navrhne komplexní kreativní řešení designové zakázky ve spolupráci v tvůrčím týmu ovládá software nutný k návrhové činnosti v oblasti grafického designu aplikuje mezioborové znalosti při realizaci designových zakázek ovládá umění prezentace vlastních designových řešení |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Časopisy Font, Graphis, Design Digest, Pixel, Grafické noviny, knihy Typografický manuál.
-
Dějiny grafického designu a pod.
-
V knihovně FMK je dostatek literatury ke studiu v oboru grafického designu.
-
web stránky na téma grafický design.
-
Davis Meredith. Graphic Design Theory. London: Thames & Hudson, 2012. ISBN 978-0-500-29049-1.
-
Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
-
Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
-
Müller Jens, Wiedemann Julius. Graphic design. Vol. 2 1960-today. Köln: Taschen, 2018. ISBN 978-3-8365-7037-4.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
-
WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.
|