Předmět: Ateliér Grafický design 9

» Seznam fakult » FMK » KAGD
Název předmětu Ateliér Grafický design 9
Kód předmětu KAGD/MD9AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
Obsah předmětu
- Vlastní portfólio - Výběr školitele a příprava zadání magisterské závěrečné práce - Průběžně pracují na svých autorských projektech a speciálních úkolech, které podněcují tvůrčí myšlení

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů, Exkurze
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Profesionální znalosti grafických programů. Dovednost tvůrčím způsoben aplikovat principy GD při řešní úkolů. Znalost postprodukce tistěných médií. Schopnost komunikace při týmové realizaci zadání.
Profesionální znalosti grafických programů. Dovednost tvůrčím způsoben aplikovat principy GD při řešní úkolů. Znalost postprodukce tistěných médií. Schopnost komunikace při týmové realizaci zadání.
Výsledky učení
- umí přemýšlet v mezioborových souvislostech - umí obhájit vlastní kreativní řešení - umí vybrat a popsat technologický postup vhodný pro realizaci designového projektu - dokáže sestavit rozpočet projektu včetně jeho realizační fáze - dokáže vysvětlit technologovi v tiskárně nebo např. programátorovi digitálních médií, co a jak má zrelizovat
- umí přemýšlet v mezioborových souvislostech - umí obhájit vlastní kreativní řešení - umí vybrat a popsat technologický postup vhodný pro realizaci designového projektu - dokáže sestavit rozpočet projektu včetně jeho realizační fáze - dokáže vysvětlit technologovi v tiskárně nebo např. programátorovi digitálních médií, co a jak má zrelizovat
Odborné dovednosti
samostaně navrhne komplexní kreativní řešení designové zakázky navrhne komplexní kreativní řešení designové zakázky ve spolupráci v tvůrčím týmu ovládá software nutný k návrhové činnosti v oblasti grafického designu aplikuje mezioborové znalosti při realizaci designových zakázek ovládá umění prezentace vlastních designových řešení
samostaně navrhne komplexní kreativní řešení designové zakázky navrhne komplexní kreativní řešení designové zakázky ve spolupráci v tvůrčím týmu ovládá software nutný k návrhové činnosti v oblasti grafického designu aplikuje mezioborové znalosti při realizaci designových zakázek ovládá umění prezentace vlastních designových řešení
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Grafické a výtvarné činnosti
Zážitková (sebezkušenostní)
Exkurze
Exkurze
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Zážitková (sebezkušenostní)
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Časopisy Font, Graphis, Design Digest, Pixel, Grafické noviny, knihy Typografický manuál.
  • Dějiny grafického designu a pod.
  • V knihovně FMK je dostatek literatury ke studiu v oboru grafického designu.
  • web stránky na téma grafický design.
  • Davis Meredith. Graphic Design Theory. London: Thames & Hudson, 2012. ISBN 978-0-500-29049-1.
  • Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
  • Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
  • Müller Jens, Wiedemann Julius. Graphic design. Vol. 2 1960-today. Köln: Taschen, 2018. ISBN 978-3-8365-7037-4.
  • WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
  • WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr